در گفتگوی معاون سازمان بنادر با مهر

حذف هند از پروژه ساخت راه آهن چابهار تكذیب شد

حذف هند از پروژه ساخت راه آهن چابهار تكذیب شد به گزارش فراز برج معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: ایران هیچ وقت قراردادی با هندی ها برای هیچ پروژه ریلی نداشته است كه حالا قصد داشته باشد آنها را از پروژه خط آهن چابهار كنار بگذارد.



فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره انتشار خبری در یکی از رسانه های هندی در خصوص اینکه ایران این کشور را از پروژه ساخت خط آهن چابهار کنار گذاشته است، گفت: این خبر اساساً حقیقت ندارد و اشتباه است؛ ما هیچ قراردادی در بخش ریلی و ساخت خط آهن چابهار-زاهدان با هندی ها نداشتیم.
وی اضافه کرد: تنها قراردادی که با هندی ها درباب سرمایه گذاری در بندر چابهار داریم، یکی بحث راه اندازی تجهیزات بندری و دیگری فاینانس ۱۵۰ میلیون دلاری است.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: البته قبلاً یک لیستی درباب سرمایه گذاری هندی ها در بندر چابهار داشتیم که در آن موضوع زیرساخت ریلی و خط آهن چابهار هم دیده شده بود، اما در زمان مذاکرات بر روی آن توافق حاصل نشد که هندی در بخش ریلی هم وارد شوند.
منتصر کوهساری با اعلان اینکه اصلاً قراردادی با هندی ها در بخش ریلی نداشته ایم که قرار باشد آنها را از این مساله کنار بگذاریم، اشاره کرد: بحث مربوط به تحریم ها ارتباطی به همکاری ایران و هند در چابهار ندارد.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، اخیرا روزنامه The Hindu اعلام نموده است: بعد از ۴ سال که هند و ایران توافقی برای راه اندازی خط آهن از بندر چابهار تا زاهدان همراستا با مرز افغانستان امضا کردند، دولت ایران به دلیل تأخیر طرف هندی در تامین بودجه و آغاز پروژه، تصمیم گرفته است تا راه اندازی این خط آهن را خودش انجام دهد.
این خبر رسانه هندی در بعضی رسانه های داخلی طی روزهای گذشته بازتاب داشته است و این شائبه را به وجود آورده که همکاری با کشور چین، عامل حذف هند از پروژه راه اندازی خط اهن چابهار بوده است.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، این ادعای عجیب روزنامه هندی در حالی مطرح می شود که ایران سال هاست موضوع راه اندازی خط آهن چابهار-زاهدان را پیگیری کرده و حتی سال قبل با موافقت رهبر معظم انقلاب، مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار این پروژه قرار گرفته است؛ تا کنون بیش از ۳۰ میلیون یورو از این تسهیلات به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بعنوان مجری پروژه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بعنوان پیمانکار آن واگذار شده است؛ هفته گذشته نیز مراسم ریل گذاری این خط آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی شروع شد.


منبع:

1399/04/26
13:26:39
5.0 از 5
2561
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان