معاون وزیر راه

تكمیل خط آهن خواف-هرات تاپاییز

تكمیل خط آهن خواف-هرات تاپاییز به گزارش فراز برج مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم پروژه راه آهن خواف - هرات را حداكثر برای پاییز سال جاری آماده سازی نماییم.



خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پروژه های زیرساختی ریلی کشور تصریح کرد: در بخش ریلی پروژه های بزرگی در دست راه اندازی داریم که مجموعاً ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست اجراست.
وی اضافه کرد: اما اقدام خوبی که انجام شد، اولویت بندی این پروژه های عمرانی بود که ۸ طرح ریلی با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت راه اندازی قرار گرفتند تا از هدر رفت سرمایه گذاری های ملی رد توسعه زیرساخت ها جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجموع طول این ۸ پروژه ریلی اصلی را ۱۵۳۲ کیلومتر عنوان و اظهار نمود: نخستین پروژه ای که از این مسیرها آماده سازی می شود، پروژه خواف-هرات است که ۱۴۰ کیلومتر از آن در داخل خاک ایران بوده و از ایستگاه خواف آغاز و به نقطه صفر مرزی در شمتیغ متصل می شود؛ بعد از آن ۶۶ کیلومتر در داخل خاک افغانستان راه اندازی شده و به ایستگاه «جنو» در خاک افغانستان (استان هرات) متصل می شود.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه در مراحل پایانی ساخت بوده و تنها ۲۰ کیلومتر پایانی آن باقی مانده که در مرحله روسازی، تنظیم و ریگلاژ است. امیدواریم بتوانیم این پروژه را برای پاییز سال جاری حداکثر آماده سازی کرده و در مراسم رسمی با حضور رؤسای جمهور دو کشور به بهره برداری رسمی برسانیم.
خادمی اهمیت پروژه خواف - هرات را در نخستین پروژه ریلی بودن آن است که ما برای کشور افغانستان راه اندازی می نماییم و داخل خاک افغانستان وارد می شویم که می تواند زمینه حمل و نقلی جدید میان ایران و افغانستان باشد این منطقه، دارای معادن بزرگ و خاص بوده و به منطقه مجموعه معادن سنگان نزدیک است تأسیسات بسیار بزرگی در داخل خاک ایران برای تولید سنگ راه اندازی شده است؛ این مجموعه معادن در داخل خاک افغانستان هم ادامه دارد و در آینده می توانیم برای تولید سنگ از معادن این کشور و حمل و نقل سنگ های این معادن از حمل و نقل ریلی استفاده کنیم؛ همینطور یک مسیر ریلی بسیار مهم برای اتصال منطقه سنگان به بنادر جنوبی کشور خصوصاً بندرعباس هم اکنون و چابهار در آینده نزدیک به حساب می آید. در واقع افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل و زمینه درآمد ترانزیتی برای کشورمان به حساب می آید.


منبع:

1399/07/18
10:51:31
5.0 از 5
1601
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان