یك مقام مسئول خبر داد؛

بیمه حادثه دیدگان سانچی به صورت كامل پرداخت می گردد

بیمه حادثه دیدگان سانچی به صورت كامل پرداخت می گردد فراز برج: معاون دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: نوع پوشش بیمه كشتی سانچی به گونه ای است كه خسارت حادثه دیدگان به صورت كامل پرداخت خواهد شد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، هادی حق شناس در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بیمه سرنشینان و خدمه كشتی نفتكش سانچی اظهار داشت: بیمه تجهیزات و خدمه كشتی سانچی همگی مربوط به شركت ملی نفتكش است و سازمان بنادر بر مبنای آیین نامه بررسی علل سوانح، كار و تكلیف خویش را انجام داده است.
وی ادامه داد: از نظر سازمان بنادر، كار در این خصوص تمام شده و ما گزارش بررسی علل سانحه را در گزارشی صد صفحه ای به سازمان جهانی دریانوردی IMO عرضه داده ایم. یك نسخه از آن هم در اختیار شركت نفتكش است و وكلای این شركت باید بقیه كار را پیگیری كنند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسشی درباره تعیین مقصر نهایی این حادثه اظهار داشت: در هر سانحه ای هر جا كه مباحث كارشناسی درباره علت سانحه مطرح می گردد ممكن است كارشناسان لزوما به نظر واحد نرسند. از جانب دیگر طبق آیین نامه بررسی علل سوانح، ما در سازمان بنادر صرفا به دلیل وقوع سانحه می پردازیم و به دنبال مقصر نیستیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت بیمه خسارت به خانواده جانباختگان این سانحه اظهار داشت: بیمه این كشتیرانی به گونه ای بوده كه بیمه كننده، خسارت آن را به صورت كامل پرداخت می كند. نوع بیمه سانچی مشخص بوده و تا آنجا كه من اطلاع دارم این نوع بیمه، بدون در نظر گرفتن مقصر اصلی سانحه به بیمه شونده خسارت را پرداخت خواهد نمود. با این حال بیمه سانچی در اختیار نفتكش است و این شركت باید درباره آن اظهار نظر كند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینكه چرا اختلاف نظر بین كارشناسان ایرانی و پانامایی و چینی و هنگ كنگی در مورد مقصر بودن كشتی ایرانی یا هنگ كنگی وجود دارد، اظهار داشت: از نظر سازمان بنادر تغییر زاویه كشتی كریستال ۱۵ دقیقه پیش از سانحه، علت تولید سانحه بوده اما طرف مقابل می گوید كریستال در مسیر اصلی خود در شرق به غرب قرار داشته و كشتی ایران كه از شمال به جنوب حركت می كرده باید تغییر مسیر می داده است.
حق شناس درباره بیرون كشیدن لاشه سانچی از اعماق آب های چین اظهار داشت: طبق كنوانسیون لایروبی، زمانی به سراغ لاشه كشتی می روند كه عامل ناامنی در دریانوردی باشد. برای شناور سازی كشتی اولویت اولا با مالك كشتی است كه تصمیم می گیرد آن را شناورسازی كند یا خیر و ثانیا با كشور مالك ساحل و آب های محل غرق شدن كشتی است كه آیا ناوبری منطقه را به خطر انداخته است یا خیر.
وی ادامه داد: اما از آنجایی كه بحث متوفیان ایرانی و پیكر آنها مطرح بوده است شركت نفتكش تابحال چند بار غواص به محل غرق شدن سانچی اعزام كرده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر درباره تعرفه های سازمان بنادر اظهار داشت: در حوزه صادرات، این سازمان تعرفه مشخصی را پیاده سازی كرده و تخفیفاتی را به صادركنندگان عرضه می دهد كه نقطه اوج آن بندر چابهار است. سازمان بنادر از دو جهت تعرفه ها را كاهش داده یكی در مورد افزایش ترانزیت كالا از مسیر ایران و دیگری در مورد صادرات كالا كه این كاهش تعرفه ها هم به كشتی و هم به كالا تعلق می گیرد.

1397/02/26
15:29:38
5.0 / 5
2400
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان