معاون وزیر راه خبر داد:

بررسی تصادف محور كاشان در كمیسیون ایمنی راه ها

بررسی تصادف محور كاشان در كمیسیون ایمنی راه ها فراز برج: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه تیم تخصصی به محل وقوع حادثه تصادف اتوبوس با تانكر سوخت اعزام كرده ایم، از برگزاری جلسه فوق العاده كمیسیون ایمنی راههای كشور در روز دوشنبه اطلاع داد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، مهرداد تقی زاده امروز در نشست خبری در مورد حادثه تصادف اتوبوس با تانكر سوخت كه شب گذشته رخ داد، اظهار نمود: تیم تخصصی از كمیسیون ایمنی راهها به محل حادثه اعزام كردیم تا بی طرفانه ابعاد این حادثه را بررسی كنند.
دبیر كمیسیون ایمنی راههای كشور اضافه كرد: طبق اطلاعات اولیه، شركتی كه مبادرت به جابجایی مسافران كرده دارای مجوز بوده و از ترمینال جنوب كرده است. راننده اتوبوس هم مجاز بوده و نمره منفی در پرونده اش نداشته است.
وی اضافه كرد: سرعت حركت مجاز ۱۱۰ كیلومتر بوده كه سرعت اتوبوس مذكور ۱۰۳ كیلومتر بوده است. ازاین رو به نظر می آید در مورد اتوبوس مشكلی ندشته ایم اما به هر حال ظاهرا اتوبوس از پشت به تانكر سوخت برخورد كرده و هر دو آتش گرفته اند.
تقی زاده اظهار داشت: روز دوشنبه دوم مهرماه كمیسیون ایمنی راههای كشور با حضور نمایندگان وزارت راه، وزارت صنعت، وزارت آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، پزشكی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشـت، قوه قضائیه، وزارت كشور و دیگر نهادها جلسه فوق العاده ای در مورد این حادثه برگزار خواهد نمود.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینكه تحلیل دقیق سانحه را پس از برگزاری جلسه كمیسیون ایمنی رسانه ای می نماییم، اضافه كرد: طبق آئین نامه حمل و نقل مواد خطرناك، تانكرها مجوز حركت در شب ندارند مگر اینكه مجهز به سامانه خاص مسیریابی و ثبت اطلاعات باشند كه این مسئله مقرر است در جلسه كمیسیون ایمنی بررسی شود.
اخذ مجوز واردات ۸۵۰ واگن
وی در ادامه اظهار نمود: چرا باید در جاده های ما تانكر ۳۰ هزار لیتری آغاز به حركت نماید و تا این اندازه خطرآفرین باشد در حالیكه شركت راه آهن ۳ سال است كه درخواست خرید واگن داده اما نتوانسته مجوزهای لازم را بگیرد. نتیجه این مسئله، به خطر افتادن جان هموطنانمان است.
وی خاطرنشان كرد: وزارت صنعت اعلام می كند كه جلوگیری از ورود واگن برای تقویت توان تولید داخل است. اما ما باید جان مردم را هم در نظر بگیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: چند روز قبل از وزیر راه و شهرسازی شنیدم كه بعد از ۳ سال با دستور رئیس جمهور مجوز ورود تنها ۸۵۰ واگن دریافت شده كه البته این واردات هیچ گونه هزینه ای برای دولت و مردم ندارد چون كه بخش خصوصی مبادرت به خرید این واگن ها كرده است.
تقی زاده تصریح كرد: با عنایت به حساسیتی كه شخص رئیس جمهور و دولت نسبت به این مورد دارند امیدواریم اجازه دهند بقیه واگن ها هم وارد كشور شوند.
پیشنهاد تخصیص ارز كالاهای اساسی به شركت های حمل و نقل ریلی
دبیر كمیسیون ایمنی راههای كشور در ادامه با اشاره به اینكه باید هر چه زودتر به داد بخش حمل ونقل برسیم، اظهار داشت: با عنایت به افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ كالاها از این مسئله می ترسیم كه شركت های اتوبوسرانی و كامیوندار در تعویض لاستیك و قطعات صرفه جویی كنند و این اقدام در نهایت منجر به حادثه شود.
وی اضافه كرد: از این رو به دولت پیشنهاد دادیم برای شركت های حمل و نقل، ارز سامانه نیما و برای شركت های حمل و نقل ریلی ارز مخصوص كالاهای اساسی را تخصیص دهد كه امیدواریم دولت با این پیشنهاد موافقت كند.
تقی زاده با تاكید بر اینكه حمل و نقل ریلی یعنی تضمین ایمنی جاده، اظهار نمود: تجربه دنیا نشان داده است هر چه استفاده از حمل و نقل ریلی افزایش یابد آمار كشته شده های جاده ای هم به تبعیت از آن كاسته می شود.
وی به قیمت سوخت هم اشاره نمود و اضافه كرد: بر مبنای تجربه كشور های دنیا، زمانی كه قیمت سوخت افزایش یابد زمینه برای كاهش خودرومحوری فراهم می گردد. در واقع انگیزه مردم و صاحبان بار جهت استفاده از جاده كاهش یافته و به سمت استفاده از حمل و نقل ریلی و هوایی می روند در نتیجه تردد در جاده ها كنترل می گردد. البته لازم است در كنار این مسئله سیستم های حمل و نقل عمومی را تقویت كینم.
معاون وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: برای كمك به مردم نیازی به كاهش نرخ سوخت نیست بلكه باید قیمت خودرو كاهش پیدا كند و از جانب دیگر واردات خودرو آزاد شود. در تمام كشورهای موفق دنیا هزینه خودرو سبك و سنگین، ارزان و هزینه استفاده از خودرو گران است چون كه این مورد از خودرومحوری جلوگیری می كند. در واقع ما باید با كاهش قیمت خودرو و افزایش نرخ سوخت، تردد خودرو در جاده ها را كنترل نماییم.
وی در ادامه با اشاره به تهیه نقشه راه ایمنی اظهار نمود: بر مبنای تكلیفی كه معاون اول رئیس جمهور سال قبل بر عهده ما گذاشت نقشه راه ایمنی كشور با اركانی همچون ناوگان، كاربری های جاده، مدیریت ایمنی جاده ها، تقویت حمل و نقل عمومی بخصوص ریلی و هوایی و افزایش قیمت سوخت در قبال كاهش قیمت خورو تهیه شد كه خوشبختانه آقای جهانگیری با كلیت این نقشه راه موافقت كردند و دستور دادند این مورد در كمیسیون های دولت مطرح شود كه با تصویب در كمیسیون های دولت در صحن هیئت دولت مطرح خواهد شد.
تقی زاده خاطرنشان كرد: در نقشه راه ایمنی بودجه ای حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برای ۱۰ سال در حوزه هایی همچون راهداری، هلال احمر، پلیس، اورژانس و مراكز در رابطه با بحث ایمنی حمل و نقل درون شهری پیش بینی شده است.

1397/06/29
14:05:08
5.0 / 5
2311
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان