مدیرعامل شركت راه آهن:

حمل كالا با راه آهن در شبكه ریلی ۱۷ درصد افزایش یافته است

حمل كالا با راه آهن در شبكه ریلی ۱۷ درصد افزایش یافته است فراز برج: مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی اظهار داشت: جابجایی كالا با شبكه ریلی ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۴۷ میلیون تن رسیده و پیش بینی میگردد امسال این میزان به ۵۰ میلیون تن برسد.


به گزارش فراز برج به نقل از مهر، محمدزاده مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی كه همراه وزیر راه و شهرسازی به قزوین سفر كرده بود درحاشیه بازدید از پروژه راه آهن قزوین به رشت درگفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل در حوزه حمل و نقل ریلی و میزان بار در تن كیلومتر حدود ۱۷ درصد و در بخش تناژ بیشتر از ۱۳ درصد رشد داشتیم و این روند ادامه خواهد یافت و در طول سالهای ۹۲ تا ۹۶ اتفاقات خوبی رخ داده است. وی افزود: پیش از سال ۹۲ حداكثر میزان بار جابجا شده توسط شبكه ریلی ۳۴ میلیون تن بود كه در سال ۹۴ این رقم به ۳۵ میلیون تن و در سال ۹۵ به میزان ۴۰ میلیون تن و سال قبل به ۴۷ میلیون تن رسید و امسال هم پیش بینی می نماییم این میزان به بیشتر از ۵۰ میلیون تن برسد.
مدیرعامل شركت راه آهن اشاره كرد: هر چند از سهم بازار فاصله داریم اما ارقام محقق شده بسیار قابل توجه است و برای درك سوژه باید گفت در سال ۹۲ میزان «تن كیلومتر» حمل بار حدود ۲۲.۵ میلیارد كیلومتر بود و سال ۸۴ این میزان به ۱۹.۵ میلیارد تن كیلومتر رسید. وی اظهارداشت: در مدت هشت سال حدود ۳ میلیارد تن كیلومتر حمل بار داشتیم كه در۴ مدت سال این وضعیت به ۱.۵ میلیارد تن كیلومتر رسید و در سال ۹۶ این میزان حدود ۸ میلیارد تن كیلومتر افزوده شد و ما از ۲۲.۵ میلیارد تن كیلومتر به ۳۰.۵ میلیارد تن كیلومتر رسیدیم كه دستاورد ارزشمندی در تحول در حوزه جابجایی كالا با راه آهن است. محمدزاده بیان كرد: برنامه ما این است كه بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۰۰ میلیون تن جابجایی بار از راه شبكه ریلی عبور نماییم و این مساله هدف گذاری شده و به آن دست خواهیم یافت. مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی بیان كرد: وضعیت ناوگان باری در شروع این دولت ۲۲ هزار دستگاه بود كه البته به بخش خصوصی متعلق می باشد ولی با پشتیبانی انجام شده این تعداد به ۲۵ هزار رسیده و پیش بینی می نماییم تا پیش از سال ۱۴۰۰ این میزان به ۱۰۰ هزار واگن برسد.
وی وضعیت ناوگان مسافری رانامناسب دانست و یادآورشد: ناوگان مسافری شرایط مناسبی نداردچون صنعت ریلی دربخش مسافری غیر سودآور است و ما باز از واگن های مسافری ریلی هیچ حق دسترسی نمی گیریم و در حوزه نیروی كشش قیمتهای غیر واقعی را دریافت می نماییم چون فعالیت سودآور نیست با این وجود چون قیمت تمام شده برای شركت های مسافری و میزان هزینه و درآمد همخوان نیست در بخش مسافری رشد مناسبی نداشته ایم. محمدزاده افزود: البته تعداد واگن های مسافربری اضافه شده كه هنوز با شرایط مناسب فاصله داریم پس تدبیری در حال پیگیری است كه با حمایت وزیر محترم امیدواریم از ظرفیت تبصره ۱۸ بتوانیم تعداد قابل توجهی واگن مسافری خریداری نماییم.
وی اظهارداشت: هم اكنون تعداد ۱۳۰۰ واگن مسافر بری فعال داریم كه ۸۰۰ واگن هم نیازمند نوسازی است و امیدواریم از اعتبارات تبصره ۱۸ بتوانیم یك هزار واگن جدید مسافری، تعدد ۲۰۰ لوكوموتیو و ۱۰ هزار واگن مسافری خریداری نموده و وارد ناوگان نماییم. محمدزاده اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت داخلی مانند آنچه در استان زنجان داریم قادریم نسبت به تامین ریل باس برای بخش خصوصی اقدام نماییم تا خطوط جدید بتوانند تواتر سیر برای مسافر را با سرعت بالا تامین كنند.
جابجایی ۲۵ میلیون مسافر در شبكه ریلی مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی بیان كرد: میزان جابجایی مسافر با قطار سالانه ۲۴ تا ۲۵ میلیون نفر و سرعت حركت قطارها به صورت میانگین ۱۴۰ تا ۱۶۰ كیلومتر در ساعت است. وی افزود: البته به سبب مسائل فنی و هندسی و كوهستانی بودن مناطق در بعضی مسیرها این سرعت گاهی سرعت به ۶۰ تا ۷۰ كیلومتر در ساعت هم كاسته می شود.

1397/10/05
18:08:37
5.0 از 5
4588
تگهای خبر: پروژه , حمل و نقل , راه آهن , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان