معاون شركت ساخت خبر داد:

بهره برداری چهار قطعه آزادراهی درسال آینده، اعمال عوارض برروی قبوض

بهره برداری چهار قطعه آزادراهی درسال آینده، اعمال عوارض برروی قبوض فراز برج: عضو هیأت عامل شركت ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور از آخرین وضعیت آزادراه های در دست ساخت آگاهی داد.



به گزارش فراز برج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع با اشاره به اینكه از نظر پوشش جاده های آسفالته در كشور یك حركت جهشی را طی ۴۰ سال دوره انقلاب شاهد بوده ایم اظهار داشت: در شرایطی كه بعضی از مراكز استان های ما قبل از انقلاب مانند استان كهگیلویه و بویراحمد فاقد راه های آسفالته بودند امروز خیلی از مسیرهای شبكه اصلی و فرعی كشور تكمیل شده و خیلی از جمعیت روستایی باز از طریق های آسفالته بهره مند شده اند.
وی با اشاره به اینكه طول راه های كشور از ۳۰۰ هزار كیلومتر فراتر رفته است بیان كرد: بیشتر از ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر آزادراه در كشور در دست بهره برداری و هزار و ۱۸۰ كیلومتر دیگر در دست ساخت است و قرارداد ۴۰۰ كیلومتر دیگر بسته شده كه در شرف اجرا است.
میرشفیع با اشاره به اینكه بعضی از پروژه های در دست اجرا در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید اظهار نمود: قطعه ۴ ارومیه -تبریز بزودی به بهره برداری می رسد، همین طور بخش عمده آزادراه شیراز- اصفهان كه قریب به ۲۲۰ كیلومتر است در سال آینده زیر بار ترافیك خواهد رفت علاوه بر آن آزادراه اراك - خرم آباد باز سال آینده به بهره برداری رسیده كه راه خرم آباد به تهران را نزدیك تر می كند.
عضو هیئت عامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور در ارتباط با بهره برداری از كمربندی جنوب تهران باز اظهار داشت: این آزادراه از محور قم -گرمسار نزدیك ورامین شروع شده و پس از گذشت از آزادراه تهران-قم و تهران-ساوه پس از آبیك به آزادراه كرج-قزوین متصل میگردد. طول این آزادراه ۱۵۸ كیلومتر است كه ۸۰ كیلومتر آن هم اكنون كامل شده و امیدواریم كه تا سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینكه به در حوزه ساخت آزادراه به استانداردهای بین المللی نزدیك هستیم اضافه كرد: از لحاظ هندسی و طراحی راه ها كاملامنطبق بر استانداردهای بین المللی هستیم و نشریات تخصصی خوبی در كشور انتشار یافته اند كه فعالیت شركت راه سازی برای ساخت راه های كشور را می توان منطبق بر این استاندرادها دانست؛ البته متأسفانه باید اظهار داشت كه هم اكنون نگهداری راه ها در شرایط مناسبی نیست و از برنامه نگهداری استاندارد به سبب محدودیت منابع فاصله بسیاری گرفته است.
میرشفیع در رابطه باكیفیت مصالح استفاده شده در ساخت بزرگراه ها و آزادراه ها باز اظهار داشت: در این حوزه كار جدی در چند سال اخیر اتفاق افتاده و كیفیت قیر و آسفالت در این سال ها بالا رفته است؛ هم اینك ۶ نوع قیر در كشور تولید میگردد كه استاندارد بسیار بالایی دارند. برای كنترل كیفیت آسفالت ها باز نظام كنترلی جدید ایجادشده و با بهره گیری از دانش شركت های دانش بنیان در حال استفاده از نمونه های پیشرفته آسفالت ازجمله قیرهای پلیمری در این صنعت هستیم.
عدم تخصیص مناسب بودجه؛ از چالش های ساخت آزادراه ها
وی مشكلات و چالش های فراروی ایران در مورد ساخت آزادراه ها را عدم تخصیص مناسب بودجه عنوان نمود و افزود: همه كشورها این دغدغه را دارند كه منابعی كه باید برای توسعه زیرساخت ها اختصاص پیدا كند منابع محدودی هستند با این وجود ما شرایط مان به سبب فروش نفت بهتر است و درآمدهای نفتی از سال ۵۰ باید قاعدتاً به بهبود بهتر توسعه زیرساخت ها اختصاص می یافت ولی با عدم مدیریت منابع این امر محقق نشد.
میرشفیع اضافه كرد: متأسفانه نظام توزیع اعتبارات و فنی اجرایی كشور درگیر سوژه بودجه است و تا زمانی كه بودجه مصوب تخصیص نیابد پروژه ها اجرایی نمی گردد درحالی كه در كشورهای دیگر اگر یك قرارداد پیمانی بسته میگردد منابع موردنیاز پروژه توسط بانك تأمین شده و دولت یا پیمانكار با بانك تسویه حساب كرده و تأخیری در تأمین منابع وجود ندارد.
وی بابیان اینكه كشور با پروژه های نیمه تمام بسیاری مواجه می باشد اشاره كرد: باوجوداینكه در پروژه های نیمه تمام سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گرفته است اما به سبب عدم تخصیص منابع هم اكنون این پروژه ها قابل بهره برداری نیستند.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت زیربناهای حمل ونقل كشور افزود: در بخش راه سازی بودجه ای كه برای سال آینده در نظر گرفته شده است ۵ درصد بودجه موردنیاز برای تكمیل پروژه های در دست اجرا است و پروژه های پیش بینی شده كه باید در بودجه های آتی دیده شود ۲۰ برابر بودجه سال آینده بوده كه روند افزودن پروژه ها نیمه تمام در سال آینده باز حفظ خواهد شد.
میرشفیع با تاكید بر اینكه باوجود محدودیت بودجه ای ما نمی توانیم توسعه كشور را متوقف نماییم اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذاران داخلی مشكلات ویژه ای وجود دارد و بااین حال در چند پارسال سعی شده است تا این مشكلات مرتفع شوند كه حاصل آن هم اكنون ۸ پروژه راه سازی باارزشی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده كه قرارداد آنها با پیمانكار به امضا رسیده است.
وی درانتها با اشاره به اینكه پرداخت عوارض الكترونیك آزادراه ها به بزودی راه اندازی میگردد اضافه كرد: الكترونیكی كردن پرداخت عوارض آزادراه ها تأثیر به سزایی داشته و پس از اجرایی شدن این پروژه دیگر اتومبیل ها در آزادراه ها نیاز به توقف ندارند و این امر موجب ایمنی و حذف گره های ترافیكی خواهد شد همین طور پرداخت عوارض از راه منابع مختلفی كه كاربر تعریف می كند انجام خواهد گرفت كه می تواند از راه اپلیكیشن یا یكی از قبض های خدماتی و یا خودپرداز و غیره باشد.

1397/10/23
14:02:01
5.0 / 5
59
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان