معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات زیرسازی راه آهن قزوین به رشت ۹۶ درصد پیشرفت فیزیكی دارد

عملیات زیرسازی راه آهن قزوین به رشت ۹۶ درصد پیشرفت فیزیكی دارد فراز برج: قزوین- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن قزوین به رشت با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیكی در بخش زیرسازی تابحال ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و تكمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.


به گزارش فراز برج به نقل از مهر، خیرالله خادمی، مدیرعامل شركت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور روز دوشنبه از پروژه در دست ساخت راه آهن قزوین به رشت بازدید كرد و در جریان روند اجرای این شبكه ریلی قرار گرفت. خادمی در حاشیه سفر به قزوین بعد از دیدار با استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طـرح راه آهـن قزویـن به رشت بطول ۱۶۵ كیلومتر، بصـورت یـك خطه، بـا سرعـت طـرح km/h ۱۶۰ برای مسافری و km/h ۱۲۰ برای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای كوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
وی اضافه كرد: مسیر از ایستگاه رشت دو قسمت شده و یك شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل می گردد و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی خواهد شد. خادمی خاطرنشان كرد: همینطور تعداد ۹ ایستگاه شامل: دستجرد، كوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر پیش بینی شده كه در حال ساخت است. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: اجرای این پروژه علاوه بر آنكه از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های گیلان و قزوین اهمیت دارد، باعث تولید یك كریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات كشور و همینطور ترانزیت كالا از مناطق شمالی كشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین المللی و دیگر كشورهای همسایه ایران می گردد كه بسیار اهمیت دارد.
وی بیان كرد: این مسیر ریلی پس از رسیدن به رشت، به سمت دو شهر بندر انزلی و آستارا ادامه خواهد یافت و سرانجام به خط ریلی مشترك ایران و آذربایجان متصل می گردد و با تكمیل كریدور شمال به جنوب، می تواند كشورهای همسایه را به همدیگر متصل كند. مدیرعامل شركت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اظهارداشت: تابحال برای ساخت این مسیر ریلی كه در ردیف ۵ طرح مهم ریلی كشور در جهت اقتصاد مقائمتی است بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده كه با قیمت روز بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان محاسبه می گردد.
خادمی اظهار داشت: حدود ۹۶ درصد زیرسازی مسیر راه آهن قزوین به رشت به آخر رسیده كه معادل ۱۵۹ كیلومتر است و برای ۵ كیلومتر باقیمانده هم مشكلی نداریم و بعد از اتصال محدوده ۵۵ كیلومتری روند كار تسریع خواهد شد. وی افزود: برای تكمیل این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است كه امیدواریم در تامین آن مشكلی نداشته باشیم و این طرح در موعد مقرر آماده بهره برداری شود. خادمی اظهار داشت: تلاش می نماییم تا آخر امسال ریل گذاری راه آهن قزوین به رشت به آخر رسیده و شاهد عبور نخستین قطار باری و بعد از آرمایش های فنی شاهد عبور قطارهای مسافربری در این مسیر مهم باشیم.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شركت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور به همراه حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور، مسعود حق لطفی مدیركل راه و شهرسازی استان، افشین پیرنون مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، پیرمرادی مدیركل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران از كیلومتر ۵۵ پروژه احداث راه آهن قزوین به رشت بازدید كردند و در جریان اجرای این پل با دهانه صد متر كه از پروژه های شاخص كشور است قرار گرفتند.

1396/10/19
23:31:54
5.0 / 5
379
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان