یك مقام مسئول خبرداد؛

حمل روزانه ۷۰ هزار تن کالای اساسی با ۲۸۰۰ کامیون

حمل روزانه ۷۰ هزار تن کالای اساسی با ۲۸۰۰ کامیون مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری از نبود مشکل کمبود ناوگان برای حمل کالای اساسی از بنادر به داخل کشور آگاهی داد.



مهرداد حمداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت حمل کالاهای اساسی از بنادر به داخل کشور اظهار داشت: از ۸ بندر امام خمینی، چابهار، آستارا، انزلی، شهید رجایی، نوشهر، بوشهر، امیرآباد کالاهای اساسی به داخل کشور با کامیون حمل می شود.
وی اضافه کرد: سال قبل رکورد حمل کالای اساسی از بنادر را با حمل ۲۷ میلیون تن شکستیم و رشد ۳۵ درصدی نسبت به ۱۳۹۹ به ثبت رسید.
مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: از شروع سال جاری تا روز شنبه ۲۴ اردیبهشت سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر به داخل کشور حمل شده است که نسبت به زمان مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶ درصد رشد در تناژ حمل کالای اساسی را شاهدیم.
حمداللهی اشاره کرد: ۶۰ درصد بار کالای اساسی ما از بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می شود و بعد از آن بندر شهید رجایی با ۱۹ درصد در رتبه دوم قرار دارد. بنادر چابهار و امیرآباد در رتبه های بعدی هستند. امسال با هماهنگی صاحبان کالای اساسی که عمدتا دولتی هستند اهتمام کرده ایم از ظرفیت سایر بنادر نیز استفاده نمائیم.
وی تصریح کرد: مشکلی برای اعزام ناوگان حمل بار جاده ای به بنادر برای انتقال کالای اساسی نداریم اما با توجه به این که در فصل برداشت محصولات کشاورزی خصوصاً در خوزستان هستیم و نیز چغندر قند که محصول با فسادپذیری بالا در فصل برداشت قرار دارد و باید به سرعت به کارخانجات قند حمل شود سبب شده در کاهش کامیون های ورودی به بنادر اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: تا هفته گذشته روزانه بطور متوسط تا ۲۸۰۰ کامیون در کل کشور از بنادر کالای اساسی را حمل می کنند که حدود ۷۰ هزار تن در روز از ۸ بندر مجموع آنهاست.
این مقام مسئول در سازمان راهداری اذعان داشت: از بندر امام خمینی (ره) روزانه بطور متوسط ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دستگاه کامیون خارج شده و بارنامه برای آنها صادر می شود که بیش از ۴۰ هزار تن انواع کالای اساسی از این بندر به مقاصد مختلف حمل می شود.
وی اشاره کرد: برای ادامه روند خروج کالای اساسی از بنادر باید اعلام بار در سالن های بار بصورت منظم صورت گیرد و اگر میزان کالا در سالن های اعلام بار کم شود در کاهش کامیون های ورودی به پایانه های بندری مؤثر است.
حمداللهی افزود: مشکل دیگر کرایه حمل است، یکی کم بودن کرایه آن و دیگری دیرکرد در کرایه حمل است خصوصاً از طرف صاحبان بار دولتی کالای اساسی که به تدریج ممکنست به کاهش کامیون های ورودی به بنادر منجر شده و کامیون ها به چشمه های بار در دیگر مناطق گسیل شوند.
وی اظهار داشت: در چند روز اخیر برخی معوقات رانندگان از طرف شرکت تجاری دولتی پرداخت شده اما هنوز رانندگان مطالباتی از صاحبان کالای اساسی دارند. دو روز قبل نیز جلسه ای در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و موضوع تسریع در پرداخت کرایه حمل کالا و همین طور بازدید میدانی از بندر امام خمینی و اتخاذ تصمیمات جدید برای افزایش انگیزه رانندگان کامیون اقدام گردد.
وی با تاکید بر این که کرایه حمل باید بموقع پرداخت گردد، درباره متوسط زمان پرداخت اظهار داشت: بستگی به زمان انتقال کالای اساسی بین ۱۰ روز تا یک ماه پرداخت کرایه حمل عقب می افتد در صورتیکه باید بلافاصله کرایه به راننده داده شود. فردا در همین خصوص جلسه ای با شرکت تجاری دولتی برای پیگیری مابقی مطالبات رانندگان از وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت.
حمداللهی درباب راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین کرایه حمل اظهار داشت: پیشنهاد راه اندازی سامانه پاک (پردخت آنلاین کرایه حمل) با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت تجاری دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام در شورای عالی ترابری مطرح شده که اگر به تصویب برسد زیرساخت ایجاد آن امسال فراهم خواهد شد.

1401/02/27
11:51:13
5.0 از 5
495
تگهای خبر: بندر , حمل و نقل , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان