در گفتگو با مهر اعلام شد؛
تكمیل آزادراه قزوین-رشت منتظرتعیین پیمانكار، تجدیدمناقصه این هفته
فراز برج: معاون شركت ساخت زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: سازمان برنامه قول داده ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تكمیل محور منجیل به رودبار در آزادراه قزوین رشت را سپس انتخاب پیمانكار اختصاص دهد.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، سید حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی از طرف سازمان برنامه و بودجه برای تكمیل آزادراه قزوین-رشت، حدفاصل منجیل تا رودبار گفت: این اعتبار هنوز تخصیص داده نشده چونكه ابتدا ما باید برای انتخاب پیمانكار، مناقصه برگزار نماییم. وی ادامه داد: مناقصه انتخاب پیمانكار را یك دفعه برگزار كرده ایم اما چون شركت كننده به تعداد كافی نبود، مناقصه را طی هفته جاری تجدید خواهیم كردیم. این مقام مسئول با اشاره به اینكه احیانا در جریان همین تجدید مناقصه موفق به انتخاب پیمانكار خواهیم شد، افزود: سازمان برنامه و بودجه قول داده به محض آغاز كار، بودجه لازم را تخصیص دهد. میرشفیع درباره اینكه آیا با عنایت به نوسانات قیمتی كه در زمینه پروژه های عمرانی و مصالح ساخت و ساز احداث شده، رقم ۴۰۰ میلیارد تومان تكافوی تكمیل طرح را خواهد داد یا خیر؟ اظهار داشت: به نظرم باید اجازه بدهیم ابتدا فرآیند ساخت آغاز شود و سپس آن كفایت اعتبار تخصیصی را بسنجیم. ما پیش بینی تعدیل را برای اجرا در طول پروژه كرده ایم و اگر مبلغی كه مقرر است تخصیص داده شود، از این رقم بیشتر شد، باید درخواست تجدید منابع نماییم ولی فعلا این رقمی كه سازمان برنامه مقرر است پرداخت كند، پاسخگوی لیست بهای موجود خواهد بود. وی درباره ستاندن عوارض از این ۸ كیلومتر اشاره كرد: ما رقم عوارض را نسبت به سرمایه گذاری تعیین می نماییم و این ۸ كیلومتر با بقیه مسیر یكپارچه است و گیت عوارضی جداگانه نخواهیم داشت. اگر لازم به ستاندن عوارض باشد، رقم آن بر روی عوارض موجود كشیده میگردد ولی از آنجایی كه سرمایه گذار تا كنون سرمایه گذاری خاصی نكرده، بعید است رقم فعلی عوارض آزادراه بیشتر شود.
خبرگزاری مهر ابتدای شهریورماه امسال در گزارشی با عنوان «اتلاف منابع ملی درآزادراه ناتمام قزوین-رشت/متولی: بودجه نداریم!» از عدم تكمیل آزادراه قزوین-رشت، حدفاصل منجیل تا رودباره انتقاد كرده بود. چونكه عدم تكمیل این آزادراه در منطقه مذكور سبب احداث گره ترافیكی در بیشتر ایام سال بویژه در روزهای پیك مسافرت و اتلاف چشمگیر سوخت و زمان شده است.
در گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین میرشفیع، معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در گفتگو با خبرنگار مهر، علت تكمیل نشدن محدوده منجیل به رودبار را نبودِ سرمایه گذار بخش خصوصی و باز عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه عنوان كرده بود. وی با اشاره به مذاكراتی كه شركت ساخت و توسعه با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار تكمیل طرح انجام داده بود، مبلغ مورد نیاز باز شدن گره ترافیكی محور منجیل به رودبار در آزادراه قزوین ـ رشت را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام نموده بود.
دو هفته سپس انتشار گزارش مذكور، خیرالله خادمی، مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ۱۹ شهریور از موافقت سازمان برنامه و بودجه با «تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی برای اتمام آزادراه قزوین-رشت» آگاهی داد.
به گفته خادمی، بااینكه تنها ۸ كیلومتر از مسیر باقی مانده است، اما به سبب ضرورت راه اندازی ابنیه سنگین شامل پل و تونل، می بایست هزینه زیادی بابت ساخت این مسیر پرداخته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه شركت ساخت برای راه اندازی این محور را به صورت ساخت باند رفت از قزوین به رشت با استفاده از تونل به صورت آزادراهی و تعریض مسیر فعلی با عبور از داخل شهر رودبار و با هدف احداث فضای كسب و كار برای زیتون كاران منطقه اعلام نمود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب