رفع مشكل معیشت و اشتغال با تعامل

رفع مشكل معیشت و اشتغال با تعامل به گزارش فراز برج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تولید كمپینی برای پشتیبانی از اشتغال جوانان تصریح كرد.



به گزارش فراز برج به نقل از خبر آنلاین، صادق نجفی در یك نشست خبری به سخنان روز گذشته رییس جمهوری در هیات دولت اشاره نمود و تصریح كرد: «اقدام های اساسی در كشور در حال انجام می باشد كه باید با استفاده از رسانه ها به صورت شفاف اطلاع رسانی شود. »
وی اضافه كرد: «در صورتی كه تعامل منطقی بین مردم، مسئولان و رسانه ها تولید شود، بخش بزرگی از مشكلات اساسی یعنی معیشت و اشتغال جوانان رفع خواهد شد. »
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد: «نگاهی به كشورهای پیشرفته نشان داده است مسیر توسعه آنها از صنایع كوچك و متوسط گذشته است كه در نهایت به برندهای مشهور امروزی تبدیل گشته اند. »
نجفی متذكر شد: «بیش از 90 درصد صنایع كشور را صنایع كوچك تشكیل می دهد. 960 شهرك صنعتی در كشور موجود است كه بیش از 700 مورد آنها فعال بوده و امكان سرمایه گذاری در آنها وجود دارد؛ در این شهرك ها 98 هزار واحد در حال ساخت یا دارای پروانه بهره برداری موجود است. »
وی ادامه داد: «این سازمان در نظر دارد تا با به فعلیت در آوردن ظرفیت های بیكار صنایع كوچك و استفاده حداكثری از توان آنها كه هم اكنون به صورت متوسط بین 50 تا 60 درصد از ظرفیت شان استفاده می شود، به ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بپردازد. »
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: «در این پیوند در تلاشیم تا با استفاده از مزیت ها و تسهیلات پیش بینی شده در بودجه، 20 هزار مورد از این صنایع را در چهار سال آینده به ظرفیت كامل برسانیم. »
نجفی اضافه كرد: «برنامه این سازمان در مناطق روستایی و دهستان ها هم تولید نواحی صنعتی است تا صنایع شكل گرفته یا در حال تشكیل در این مناطق را ساماندهی نماییم. »

شهرك های صنعتی زنده نیستند
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی با اشاره به مشكلات كم آبی در كشور، تصریح كرد: «این مساله، كشاورزی به شیوه كنونی را محدود می كند. بر این اساس در مناطق روستایی باید چاره ای برای تولید اشتغال، درآمد و معیشت افراد اندیشیده شود. »
نجفی اضافه كرد: «امروز شاهدیم شهرك های صنعتی كشور با وجود تامین امكانات و زیرساخت های لازم، اما زنده و فعال نیستند، زیرا نتوانسته ایم اهداف آنها را به سازمان ها و نهادها بشناسانیم. »
وی به بوروكراسی اداری و مشكلات دریافت استعلام از دستگاه هایی نظیر محیط زیست، جهادكشاورزی، منابع طبیعی و غیره برای حضور فعالان اقتصادی در شهرك های صنعتی اشاره نمود و تصریح كرد: «در آینده ای نزدیك و طی تفاهم نامه ای بین وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان محیط زیست كشور، اختیارات داخل شهرك ها به سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران محول خواهد شد. »
نجفی اضافه كرد: «جلسات متعددی هم با وزارت نیرو و شورای هماهنگی بانك های داخلی و خارجی جهت استفاده از بخشی از امكاناتشان در داخل شهرك ها صنعتی برگزار شده و تفاهم هایی هم به دست آمده است.
وی خاطرنشان كرد: «شهرك های صنعتی باید مدیریت یكپارچه داشته باشند و اختیارات لازم را از دستگاه های مختلف اجرایی دریافت كنند. »

كمپین پشتیبانی از اشتغال جوانان تولید شوند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید بازارهای داخلی و بین المللی و كمك برای نوسازی واحدهای مستقر در شهرك ها اطلاع داد تا بدین سان بتوان برای خرید كالاهای داخلی در مردم تولید انگیزه كرد. نجفی با انتقاد از وجود كالاهای قاچاق در بازار، تولید كمپینی برای پشتیبانی از اشتغال جوانان را خواهان شد و توضیح داد: «در سال های گذشته و با راه اندازی كمپین «نه به فروش كفش خارجی» در تبریز و حمایت فروشندگان كفش در این شهر از آن یا انجام كار مشابهی در صنف شیرینی و شكلات، دستاوردهای خوبی به دست آمد. »
نجفی، به كاهش قیمت تمام شده كالاها بعنوان یكی از وظایف این سازمان اشاره نمود و اضافه كرد: «استفاده از فناوری های جدید و به روز جهانی می تواند به تحقق این مهم و قابل رقابت شدن كالاهای ایرانی با نمونه های مشابه خارجی بیانجامد. »

اشتغال چگونه تولید می شوند؟
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح ضربتی اشتغال، اظهار داشت: «بیش از یك میلیون صنف در بازار كشور وجود دارد و اگر فقط 2 سال دولت سهم بیمه كارفرما را برای آنها تقبل و پرداخت كند، هر یك قادر به بكارگیری دستكم یك نفر نیروی كار جدید خواهند بود. »
نجفی با اشاره به صنعت پوشاك، اضافه كرد: «اختلاف فناوری این صنعت با صنایع روز جهان زیاد نیست، اما سرمایه در گردش و بازار مهمترین مشكلات آنها را تشكیل می دهد. در این زمینه دولت باید در كنار سازمان صنایع كوچك قرار گرفته و بانك ها هم همراهی لازم را داشته باشند. »
وی از صادرات برخی پوشاك ایرانی به روسیه و جمهوری آذربایجان اطلاع داد و عنوان كرد: «تولید پوشاك صنعتی در كشور رو به رشد است و به صورت نمونه در منطقه آزاد ارس برندهای مشترك پوشاك با برخی كشورهای اروپایی بوجود آمده است. »


 

1396/10/11
20:48:52
5.0 از 5
4764
تگهای خبر: صنعت , اشتغال , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان