پوری حسینی:

سازمان خصوصی سازی در هیچ واگذاری تخلف نكرده، پروسه واگذاری ایرتور

سازمان خصوصی سازی در هیچ واگذاری تخلف نكرده، پروسه واگذاری ایرتور فراز برج: رئیس كل سازمان خصوصی سازی با تشریح پروسه واگذاری شركت هواپیمایی ایران ایرتور، اظهار داشت: این سازمان در هیچ یك از واگذاری ها، تخلفی مرتكب نشده است.



به گزارش فراز برج به نقل از سازمان خصوصی سازی، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی درباب واگذاری شركت هواپیمایی ایران ایرتور اظهار داشت: ۹۵ درصد از سهام این شركت پس از چند جلسه بررسی در هیأت واگذاری، برمبنای مصوبه جلسه مورخ ۱۳۸۹/۸/۲۲ آن هیأت بوسیله برگزاری مزایده در فرابورس عرضه و به شركت هسایار (۸۰ درصد) و احیاء صنایع خراسان (۱۵ درصد) فروخته می شود.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی اضافه كرد: خریداران بعد از پرداخت حصه نقدی و تحویل شركت، نه تنها در بهبود شرایط نامناسب و در حال فروپاشی شركت توفیق چندانی كسب نمی كنند، بلكه از عهده پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی هم بر نمی آیند تا اینكه سازمان در اجرای قرارداد فی درخلال و برای وصول مطالبات خود، سهام در وثیقه را برای فروش به مزایده می گذارد.
وی افزود: سهام در وثیقه سازمان خصوصی سازی برای وصول مطالبات، سه بار در سال ۱۳۹۳ به عرضه عمومی گذاشته می شود، ولی با استقبال مواجه نمی گردد.
به گفته پوری حسینی، نوبت چهارم قیمت پایه تعدیل می شود ولی باز هم خریداری پیدا نمی گردد، تا اینكه در نوبت پنجم و در سال ۱۳۹۴ با قیمت پایه نوبت چهارم، یك نفر تمایل به خرید نشان داده است و سهام را بوسیله شركت در مزایده عمومی خریداری می كند.
وی افزود: خوشبختانه خریدار بعدی، نه تنها تمامی اقساط خودرا بموقع پرداخت می نماید بلكه شركت را بطور كامل متحول نموده و یك شركت ورشكسته و در حال نابودی را به شركتی سرحال و كارآمد تبدیل می سازد.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: یكی از نمایندگان محترم مجلس بدون ارائه هیچگونه مبنا و مرجع، یك دفعه قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان و سپس ۷۰۰ میلیارد تومان و در نهایت ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای ارزش این شركت اعلام و اظهار می كند كه اخیراً این شركت بوسیله مذاكره واگذار شده و خریدار هم تعهد خودرا عمل ننموده و وجه معامله را پرداخت نمی نماید.
وی گفت: تمام اظهارات به شرح فوق كذب و ناصحیح است و سازمان خصوصی سازی مقابل اظهارات ایشان به بهتان نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی نزد مرجع قضایی شكایت كرده است.
پوری حسینی اشاره كرد: در اقدامی بسیار زشت و نادرست، اظهار شده كه خریدار این شركت نسبت فامیلی با اینجانب دارد. گرچه نسبت فامیلی داشتن با من برای كسی ممنوعیتی در فعالیتهای اقتصادی ایجاد نمی كند مگر به حكم قانون، لكن به همین مناسبت اعلام می دارم كه هیچ یك از خریداران سهام بلوكی فروخته شده توسط سازمان خصوصی سازی همچون سهام شركت ایران ایرتور، هیچ نسبت فامیلی با من نداشته و ندارند.
وی اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در هیچ یك از واگذاری ها، تخلفی مرتكب نشده است و فضای مسموم فعلی نتیجه تلاش عده ای برای مخدوش نمودن و سیاه جلوه دادن سیمای مدیران دلسوز نظام از یك سو و عدم حمایت های لازم و روشنگری از طرف برخی عزیزان می باشد.


منبع:

1398/05/21
15:48:51
5.0 از 5
4698
تگهای خبر: اقتصاد , فروش , قیمت , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان