سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان خبرداد

بستری 16 كودك مبتلا به كرونا در هرمزگان

بستری 16 كودك مبتلا به كرونا در هرمزگان به گزارش فراز برج هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 4 مورد فوتی جدید بر اثر كرونا در استان ثبت شده است كه مجموع فوتی های استان را به 729 نفر می رساند.



دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: حالا ۲۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۵۶ نفر در آی سی یو و ۱۸ نفر بدحال هستند.

وی اشاره کرد: ۱۶ کودک مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۰ نفر در بخش های عمومی و ۶ نفر در آی سی یو بستری هستند که این کودکان از بازه سنی ۲۱ روزه تا ۱۰ ساله هستند که نشان دهنده ضرورت مراقبت از کودکان هم در زمینه مبتلاشدن و انتقال کرونا است.

نوروزیان با اشاره به اینکه البته این کودکان تست کرونای مثبت ندارند، اما برمبنای علائم و سی تی اسکن، کرونایی تشخیص داده شده اند، اظهار نمود: در هفته گذشته ۳۲۹ بیمار جدید با علائم حاد تنفسی بستری شدند که ۶۰ درصد آزمایش کرونای مثبت داشتند و ۴۰ درصد برمبنای علایم و سیتی اسکن بیمار کرونایی تشخیص داده شدند که نسبت به هفته پیش تر ۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلان اینکه روند فوت بیماران کرونایی در استان کاهشی است، اشاره کرد: بطور میانگین در هفته گذشته روزانه ۴۷ نفر بستری و ۳۹ نفر ترخیص شدند و از افراد بستری شده روزانه ۵ نفر در آی سی یو بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شهرستان های بستک، پارسیان، جاسک و میناب در وضعیت قرمز هستند و فقط شهرستان بوموسی سفید است و مابقی شهرستان ها زرد هستند.

نوروزیان با اعلان اینکه در شش ماه و نیمی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد بیش از ۶۲ هزار آزمایش کرونا گرفته شده که هرمزگان رتبه بسیار خوبی در میان استانها دراین زمینه دارد، اظهار نمود: مرحله دوم سنجش میزان مبتلاشدن و تراکم ویروسی نیز در استان شروع شده که به صورت تلفنی با افرادی تماس گرفته می شود و آزمایش خون گرفته می شود که انتظار می رود شهروندان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا از هفته اول مهر فقط برای گروه های خاص تعیین شده در استان توزیع می شود و انتظار می رود مردم به داروخانه ها مراجعه نکنند، اشاره کرد: باتوجه به نبودن واکسن مناسب کرونا، باید یاد بگیریم که از ورود این ویروس به بدن جلوگیری شود برای اینکه این ویروس در بیرون از بدن بعد از مدتی از بین می رود.

نوروزیان با اعلان اینکه بررسی های دانشگاه علوم پزشکی نشان میدهد وضعیت استفاده از ماسک خصوصاً در بندرعباس در مقایسه با استان های دیگر وضعیت خوبی دارد، اضافه کرد: در این هفته گرچه در تعداد بیماران بستری و فوتی ها کاهش داشته ایم اما شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده مختصری بالا رفته و این ممکنست منجر به افزایش بیماران بستری و فوتی ها در هفته های آینده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: اگر مردم اینگونه شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمایند شاید بتوان پاییز کم خطری را پشت سر گذاشت.





منبع:

1399/06/22
12:48:38
5.0 از 5
1593
تگهای خبر: بندر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان