معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها:

اجرای راه آهن بوشهر - شیراز تسریع می شود

اجرای راه آهن بوشهر - شیراز تسریع می شود معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اظهار داشت: تسریع در اجرای راه آهن بوشهر به شیراز جزو اولویت های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، عباس خطیبی ظهر سه شنبه در بررسی روند ساخت خط ریلی بوشهر به فارس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: راه آهن بوشهر به شیراز یکی از خط های ریلی که در سال ۱۴۰۰ به آن توجه ویژه می شود.
وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در بودجه سال آینده آگاهی داد و اشاره کرد: در ادامه راه آهن اصفهان به شیراز و اتصال آن به استان بوشهر بعنوان یکی از مناطق مهم کشور، جز سیاست های اصلی ریلی وزارت راه و شهرسازی است.
خطیبی بابیان اینکه از قطعات ۱۰ خط راه آهن در حال ساخت بوشهر بازدید شد گفت: در ۲ سال قبل با پیگیری های مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس، اجرای پروژه راه آهن بوشهر شرایط بهتری از لحاظ اجرائی و تامین منابع ملی و اعتباری پیداکرده است.
وی بابیان اینکه قطعات ۱۰ خط ریلی بوشهر فعال است اشاره کرد: این قطعات دارای ۲۵ کیلومتر طول مسیر جز سخت ترین قسمت های این پروژه است و تکمیل آن در اولویت قرار دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اشاره کرد: برای تامین منابع این خط ریلی علاوه بر بودجه عمومی، روش های دیگری برای تامین سرمایه در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در مقطعی بوسیله فاینانس خارجی چین برای اعتبار پروژه راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه موردتوجه قرار گرفت که متأسفانه با شرایط تحریم مواجه شدیم و هنوز به صورت قطعی محقق نشده است.
تعریف خط ریلی شیراز به بوشهر در قالب بازار سرمایه
خطیبی با اعلان اینکه خط ریلی شیراز به بوشهر در قالب بازار سرمایه تعریف شده است، اشاره کرد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است این پروژه را دنبال و تکمیل کند.
وی افزود: همه روش های سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار داریم و موضوع فاینانس برای ۴۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر هنوز از دستور کار خارج نشده است.
خطیبی اظهار داشت: اگر شرایط مجدد، بتواند فضایی بوجود آورد که آن فاینانس محقق شود مورداستفاده قرار می گیرد چونکه مذاکرات فشرده ای با طرف چینی انجام شده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها استفاده از روش های تامین سرمایه از محل ماده ۵۶ برای پروژه راه آهن شیراز به بوشهر آگاهی داد و اشاره کرد: علاوه بر این استفاده از روش بازار سرمایه به صورت جدی در برنامه و دستور وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

1399/11/02
23:44:22
0.0 از 5
1180
تگهای خبر: پروژه , راه آهن , ساخت , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان