معاون سازمان هواپیمایی مدعی شد؛

150 هواپیمای فعال داریم

150 هواپیمای فعال داریم فراز برج: معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری مدعی است گرانفروشی بلیت هواپیما به شرکت های هواپیمایی برنمی گردد بلکه تقصیر واسطه ها و دلالان است.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، در ایام اخیر برخی مسیرهای پروازی با قیمت های بالا، سروصدای مسافران را درآورده است؛ به شکلی که تا اختتام تیر ماه، به هیچ عنوان بلیت پرواز تهران-مشهد زیر یک ملیون تومانی پیدا نمی گردد.
همچنین پروازها به مقصد کیش نیز با وجود گرمای هوا و کاهش تقاضا به جزایر جنوبی کشور، در آستانه یک میلیون تومانی به فروش می رسد.
این مسأله شامل پروازهای تهران-شیراز هم بوده و به سختی می توان بلیت های زیر ۹۰۰ هزار تومان یافت.
قیمت جدید بلیت هواپیما نرخ نامه را دور زده است؟
اگرچه این ارقام تقریباً با سقف نرخ تعیین شده در آخرین نرخ نامه بلیت پروازهای داخلی مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری در ۱۳ دی ماه سال قبل برابر است، اما باتوجه به کیفیت پایین خدمات برخی ایرلاین ها در پروازهای داخلی، تأخیرهای پروازی که عملاً به جزئی از صنعت هوانوردی تبدیل گشته و دیگر مشکلات مسافران پروازها، نارضایتی مسافران را در پی داشته است.
سازمان حمایت: گرانفروشی بلیت کار دو ایرلاین بود که شناسایی شدند
این در حالی است که سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پنجشنبه ۲۶ خرداد طی اطلاعیه ای در واکنش به گرانی بلیت پروازهای داخلی با غیر قانونی خواندن افزایش قیمت بلیت، اعلام نمود: اعلام کرد: «با توجه به گزارشات واصله در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما در چند روز اخیر توسط برخی از شرکت های هواپیمایی در بعضی از مسیرهای پروازی داخلی، طی بررسی های انجام شده مشخص گردید تغییرات به وجود آمده در نرخ های بلیت توسط دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است.»
معاون سازمان هواپیمایی: شرکت های هواپیمایی هیچگاه بلیت را گران نمی فروشند
حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره علت بالا نبودن قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار نمود: متأسفانه عرضه صندلی های پروازی به اندازه تقاضای بازار پروازهای داخلی نیست؛ در کشور بیش از ۸۰ میلیون نفری تنها تعداد ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال که هم مقرر است پروازهای داخلی را پوشش دهند و هم خارجی که این عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند؛ مضافاً این که مصوبات شورای عالی هواپیمایی درباب نرخ بلیت پروازهای داخلی فصل الخطاب است و هر مرجعی که بخواهد بالاتر از این نرخ ها مبادرت به فروش بلیت کند، بطور قطع تخلف از مقررات رخ داده است.
گرانفروشی بلیت هواپیما کار ایرلاین ها نیست / بواسطه ها و دلالان برمی گردد
وی افزود: با گرانفروشان بلیت پروازهای داخلی برخورد می نماییم چه ایرلاین ها باشند که چه هر مرجع فروش بلیت دیگر؛ اما آنچه مورد تاکید است، بطور قطع ایرلاین ها و شخصیت های حقوقی شناخته شده هیچگاه بالاتر از نرخ مصوب نسبت به بلیت فروشی اقدام نخواهند کرد. متأسفانه در لایه های پایین تر که می رسد و عمدتا بواسطه ها یا برخی فروشگاه های مجازی که بعضاً هیچ مجوزی هم از سازمان هواپیمایی کشوری ندارد، برمی گردد، تخلفاتی را ما در سازمان هواپیمایی کشوری شاهد می باشیم اما امکان کنترل آنها بعضاً وجود ندارد.
خود ایرلاین ها کنترل کننده قیمت بلیت ها خواهند بود
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: ما در این سازمان نقطه اتکایمان را بر روی ایرلاین ها قرار می دهیم؛ ایرلاین به عنوان صادرکننده بلیت، باید کنترل فروش بلیت های پروازهای داخلی خودرا نیز انجام دهد؛ کما این که اگر مسافری شاکی باشد، سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به پیگیری و پاسخگویی به مردم است.
خوشخو اضافه کرد: اگر هر مسافری مجبور به خرید بلیت پروازی بالاتر از نرخ مصوب باشد، ما در سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به رسیدگی با این تخلف و گرفتن و بازگرداندن قیمت مازاد بلیت همان پرواز به این مسافر هستیم.
تعدادی هواپیما ظرف ۶ ماه گذشته وارد کشور شده است
وی با اعلان اینکه کشور ما نیاز به ورود هواپیمای جدید دارد اضافه کرد: با افزایش هواپیماها می توانیم قسمتی از کمبود عرضه در مقابل مازاد تقاضا را پوشش دهیم.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد: هم اکنون تعدادی هواپیما ظرف ۶ ماه گذشته اضافه کرده ایم و درحال اضافه شدن هم هست؛ در تلاشیم تا چراغ خاموش تعداد هواپیماها را با وجود محدودیت هایی که هست و برجام احیا نشد، افزایش دهیم تا قسمتی از مشکلات هوانوردی برطرف شود.
۲۰ ایرلاین ایرانی فعال داریم
وی درباره تعداد ایرلاین های موجود در کشور اظهار داشت: طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه متولی صنعت هوانوردی مکلف به بررسی درخواست های صدور مجوز ایرلاین های جدید است؛ ما در این سازمان الزاماتی داریم که برمبنای موضوعات فنی-تخصصی، واجد شرایط بودن متقاضی تأسیس ایرلاین را بررسی می نماییم که یکی از آنها داشتن کفایت سرمایه است.
خوشخو با اعلان اینکه شاید در نگاه اولیه صف متقاضیان راه اندازی شرکت هواپیمایی جدید، طولانی باشد اما در نهایت و خروجی می بینیم که تعداد چندانی شرایط و توانایی تأسیس ایرلاین را ندارند.
وارد کردن هواپیما به سبب تحریم ها، کار بسیار پیچیده و سختی است
وی تاکید کرد: هم اکنون ۲۰ شرکت هواپیمایی مسافری داریم؛ برخی هم موافقت اصولی دارند که با مجوز تأسیس متفاوت می باشد چون پس از موافقت اصولی، بررسی می نماییم که آیا متقاضی، امکان تأسیس ایرلاین را دارد یا نه که البته کار سختی است چون باتوجه به تحریم هایی که وجود دارد، واردات هواپیما بسیار پیچیده است و خیلی ها موفق به انجام آن نخواهند شد.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر ادعای معاون سازمان هواپیمایی کشوری درباب گرانفروش نبودن ایرلاین های داخلی در حالی است که در اواخر سال قبل محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، از مصوبه انجمن شرکت های هواپیمایی کشوری درباب نفروختن بلیت هواپیما در نرخ هایی کمتر از ۶۰۰ هزار تومان حمایت تلویحی کرده بود.


منبع:

1401/03/29
23:29:36
5.0 از 5
426
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان