اولتیماتوم وزارت صمت به ۲ خودروساز بزرگ کشور
به گزارش فراز برج، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار داشت: تا حالا از 22 شرکت، 14 شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات بعد از فروش متصل شدند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به این سامانه متصل نشدند.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، حمید محله ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار داشت: تا حالا از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات بعد از فروش متصل شدند و بقیه شرکتها طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام های مربوط به خدمات بعد از فروش در سامانه جامع خدمات، پاسخ دهند.
وی اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای اتصال شرکت های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده را برای اتصال به سامانه جامع خدمات بعد از فروش فراهم کردیم.
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اضافه کرد: تا حالا از ۲۲ شرکت، ۱۴ شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات بعد از فروش متصل شدند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به این سامانه متصل نشدند.
محله ای در ادامه اظهار داشت: طبق بخشنامه اجرائی تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت های خودرویی تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام های مربوط به خدمات بعد از فروش که در سامانه جامع خدمات بعد از فروش مطرح می شود پاسخ دهند.
به گفته محله ای یکی از مهم ترین مزیت های اتصال شرکت های خودرویی به سامانه جامع خدمات بعد از فروش شفافیت ارائه خدمات آنها و ایجاد امکان شکایت از عملکرد این شرکتها توسط مردم است.
لازم به ذکر است برمبنای ماده ۴ قانون حقوق مصرف کنندگان همه شرکت های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده موظف می باشند خدمات بعد از فروش عرضه کنند و برمبنای ساز و کارهای وزارت صمت این خدمات باید در بستر سامانه جامع خدمات بعد از فروش اتفاق خواهد افتاد.
منبع: farazborj.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب