قطعه سوم بزرگراه تهران - شمال با حمایت دولت طی 5 سال تکمیل می شود

قطعه سوم بزرگراه تهران - شمال با حمایت دولت طی 5 سال تکمیل می شود به گزارش فراز برج، رئیس بنیاد مستضعفان با تکیه بر پیچیدگی قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: در صورت همراهی دولت می توانیم کمتر از ۵ سال آینده اجرای این پروژه بزرگ ملی را به پایان برسانیم.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، امروز (سه شنبه، ۲۵ شهریور)، در آیین تجلیل از عوامل اجرایی و فنی پروژه آزاد راه تهران-شمال با اشاره به افتتاح باند شرقی قطعه ۲، اظهار داشت: طی دو سال قبل عملیات فنی و اجرایی در قطعه ۲ کار بسیار دشواری بود. چونکه با مشکلات تأمین مالی، مسایل اجرایی و جنبه های فنی مواجه بودیم و پیمانکاران، مهندسان، مشاوران و کارگران با فداکاری و سختکوشی شبانه روزی برای این پروژه فراتر از وظیفه خود مایه گذاشتند.
وی اضافه کرد: نخستین بار در بازدید از پروژه خواستم عملیات اجرایی قطعه ۲ پیش از پایان شهریور سال جاری به پایان برسد، اما با فشردگی ماشین آلات و پیمانکاران، دستیابی به این زمان بندی دشوار بود. این پروژه با همکاری 3000 و ۲۰۰ نفر و یک هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی در چارچوب ۱۳ پیمانکار به ثمر رسید.
دهقان با تکیه بر پیچیدگی قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال، اظهار داشت: این بخش به طور عمده با تونل ها، پل ها و استحکامات پیچیده ای مواجه هستیم و به قول زمین شناسان در این بخش البرز جوان ناشناخته قرار دارد که تصور می نماییم در اجرای کار با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود. اگر همه عوامل و دولت همراهی کنند ظرف کمتر از ۵ سال کار را انجام خواهیم داد چون رئیس جمهور هم خواستند که زمان را کوتاه تر نماییم.
وی با اشاره به برآوردهای گذشته مشاوران و پیمانکاران این پروژه اظهار داشت: قبل از این با پیمانکار و مشاور خارجی جلساتی داشتیم اما کسی زیر ۵ سال زمان اجرایی برای اتمام این قطعه نداده است و به رغم بکارگیری همه تجهیزات و امکانات فنی و به روز دنیا امکان دارد کار زمان بیشتری بگیرد چونکه با محدودیت هایی در قسمت دسترسی و جبهه های کاری روبرو خواهیم بود.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مشکل اصلی در اجرای قطعه سوم را رعایت ملاحظات زیست محیطی دانست و اضافه کرد: مشاوران پیوست های زیست محیطی را تهیه و عرضه کردند اما سازمان محافظت از محیط زیست می خواهد استانداردهای خویش را در بالاترین سطح اجرایی کند. در صورتیکه باید این سمت کار را هم مورد توجه قرار دهند که این پروژه باید اجرایی و عملیاتی شود و چه نماییم که علاوه بر عدم توقف پروژه بتوانیم کمترین صدمه را به محیط زیست بزنیم. در این جهت اخیراً با رئیس سازمان محافظت از محیط زیست جلساتی داشتیم و قول دادند که قوی تر و سریع تر عمل کنند.
وی بیان کرد: باتوجه به سنگینی و فشردگی زمانی اجرای قطعه سوم آزاد راه نیازمند حجم بالای اعتبارات مالی است که سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ همت برآورد می شود البته به مردم قول می دهیم که با توسعه همدلی و همراهی دولت این پروژه ملی را به پایان برسانیم و به نام مردم و نظام جمهوری اسلامی به کشور خدمت نماییم.
دهقان همینطور خطاب به مسؤلان دولت اشاره کرد: زمانیکه قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال تکمیل شود بار ترافیکی در نقطه آخر بسمت چالوس روان خواهد شد و ما به وزارت راه و شهرسازی متذکر شدیم که از حالا برنامه ریزی های ضروری جهت تخلیه بار ترافیکی این محدوده را درنظر بگیرند تا ترافیک سنگین در چالوس ایجاد نشود و در تونل های آزاد راه پس نزند البته مردم هم باید در طول این مدت کمک و همراهی کنند با وجود برخی مسایل و محدودیت ها کار این قطعه به پایان برسد.
وی اضافه کرد: امروز پروژه آزاد راه تهران - شمال به یک مطالبه ملی تبدیل گشته و ما باید به انتظارات در این زمینه پایان دهیم و این ذهنیت را که این پروژه به نماد ناکارامدی نظام تبدیل گشته را از بین ببریم. پروژه آزاد راه نماد غرور امور مهندسی و اجرایی کشور است. ما این پروژه را در قسمت طراحی و اجرا درست انجام دادیم و اجرای پروژه ای به این شکل چه با مشارکت خارجی ها و چه با مشارکت شرکتهای داخلی سابقه نداشته است.
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: ما باید چند جی سی بزرگ برای گرفتن ابرپروژه ها تشکیل دهیم و با گرفتن پروژه های بزرگ پیمانکاران کوچک تر را هم به کار بگیریم و آنها هم از این راه درگیر کار شوند.
وی در انتها تصریح کرد: پروژه آزاد راه تهران - شمال در کشور یگانه و بی نظیر بود چون که ما در کشور تابحال چنین پروژه ای را با این ابعاد نداشته ایم. علاوه بر این ما در اجرای پروژه قطعه دوم آزاد راه به سبب شرایط کار به بلوغ مهندسی، مشاوره و اجرایی رسیده ایم. یکی دیگر از خصوصیت های این پروژه تأمین به هنگام و بموقع نیازهای پیمانکار توسط کارفرما است. حرف آخر اینکه این پروژه با همکاری 3000 و ۲۰۰ نفر و یک هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی در قالب ۱۳ پیمانکار به ثمر رسید. در این جهت اخیراً با رئیس سازمان صیانت از محیط زیست جلساتی داشتیم و قول دادند که قوی تر و سریع تر عمل کنند. ما این پروژه را در قسمت طراحی و اجرا درست انجام دادیم و اجرای پروژه ای به این شکل چه با مشارکت خارجی ها و چه با مشارکت شرکتهای داخلی سابقه نداشته است.

1404/06/26
10:51:52
5.0 از 5
9
تگهای خبر: آزادراه , پروژه , پیمانكار , تجهیزات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
کامنت شما در مورد این پست فرازبرج
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان

فراز برج: سازنده رویاهای شما ، کیفیت، اعتماد، ماندگاری