رحمانی:

ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش به پایان رسید

ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش به پایان رسید فراز برج: مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، از اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش اطلاع داد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، محمدرضا رحمانی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، با بیان اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش، اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر با تکمیل ریل گذاری در فاصله ۱۵۱ کیلومتر، به شبکه ریلی کشور متصل شد.
وی با اعلان اینکه مسیر چابهار - زاهدان از سخت ترین و راهبُردی ترین پروژه های ریلی کشور به حساب می آید، اضافه کرد: قطعه ایرانشهر - خاش یکی از خاص ترین بخش های این مسیر است. در این قطعه بالاتر از ۱۹ رشته تونل به طول حدود ۱۰ کیلومتر راه اندازی شده و همین طور ۴۹ پل خاص با مجموع طول ۱۱ کیلومتر ساخته شده است.
رحمانی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ایستگاه ایرانشهر آگاهی داد و بیان نمود: مطابق برنامه ریزی انجام شده، این ایستگاه تا پایان آذرماه تکمیل خواهد شد.
وی ضمن اشاره به ثبت رکوردهای کم نظیر در اجرای این طرح اظهار داشت: در مهرماه ۵۰ کیلومتر و در آبان ماه ۸۸ کیلومتر ریل گذاری انجام شد که رکوردی بی سابقه در تاریخ ساخت راه آهن کشور به حساب می آید. قطعه ای که سال قبل کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت داشت، امروز به ۹۵ درصد رسیده است و این امر نشان دهنده توان فنی و اجرائی بالای کشور است.
وی توسعه سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار را نیازمند شبکه ریلی قدرتمند دانست و افزود: بارهای حجیم ورودی از بنادر برای انتقال داخلی و ترانزیت به کشورهای CIS و اروپا به همین مسیر ریلی وابسته هستند.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خاطرنشان کرد: با اتصال این قطعه، سالانه بالاتر از ۷ میلیون تن بار بوسیله راه آهن ایرانشهر - خاش جابه جا خواهد شد که نقش برجسته ی در درآمد زایی، اشتغال زائی و رونق منطقه ایفا می کند.
رحمانی ارزش سرمایه گذاری مسیر حدود ۷۰۰ کیلومتری چابهار - زاهدان را بالاتر از ۱.۵ میلیارد دلار اعلام نمود و اظهار داشت: ارزش قطعه ای که امروز به بهره برداری رسید، بالاتر از ۴۰۰ میلیون دلار است؛ اما با تکیه بر توان و تجهیزات داخلی، هزینه ها بمراتب کاسته شده و صرفه جویی ارزی شایان توجهی حاصل شده است.
وی در آخر اشاره کرد: چابهار با اتصال به زاهدان در فاز اول، بطور رسمی به شبکه ریلی کشور متصل می شود و برای بهره برداری کامل، تکمیل راهگذر شرق لازم است.
به اجمال، وی با اشاره به اینکه مسیر چابهار - زاهدان از سخت ترین و راهبُردی ترین پروژه های ریلی کشور به حساب می آید، افزود: قطعه ایرانشهر - خاش یکی از خاص ترین بخش های این مسیر است. در این قطعه بیشتر از ۱۹ رشته تونل به طول حدود ۱۰ کیلومتر راه اندازی شده و همینطور ۴۹ پل خاص با مجموع طول ۱۱ کیلومتر ساخته شده است.

منبع:

1404/09/17
09:52:23
5.0 از 5
12
تگهای خبر: اشتغال , برج , بندر , بهره برداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
کامنت شما در مورد این پست فرازبرج
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان

فراز برج: سازنده رویاهای شما ، کیفیت، اعتماد، ماندگاری