در مراسم قرارداد۴طرح توسعه بندر شهیدبهشتی مطرح شد؛

الزامات رونق ترانزیت ازبندرچابهار، مرگ مرجانهای ساحلی بااحداث بندر

الزامات رونق ترانزیت ازبندرچابهار، مرگ مرجانهای ساحلی بااحداث بندر فراز برج: نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از مرگ مرجان های انتقالی از ساحل این شهر كه با هدف استحصال دریا و احداث اسكله به مكان دیگری منتقل شده بودند، اطلاع داد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، بامداد امروز مراسم معرفی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و تعدادی از معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید كه در این مراسم چند قرارداد شامل جمع آوری مواد زائد كشتی ها، «احداث مخازن فراورده های نفتی به ظرفیت ۴.۵ میلیون بشكه»، «مخازن LPG به ارزش ۵۳۱ میلیون دلار» و «انبار چندمنظوره» كه همگی به روش BOT سرمایه گذاری شده اند، می گردد.
همچنین در این مراسم تفاهم نامه احداث مینی پالایشگاه مواد نفتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار توسط سرمایه گذار خارجی به امضاء رسید.
در این مراسم بهروز آقایی مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت احداث ریل در بندر چابهار و اتصال آن به شبكه ریلی كشور تصریح كرد: توسعه بندر چابهار بدون احداث شبكه ریلی بی فایده بوده و این بندر قابل رقابت با سایر بنادر نخواهد بود.
وی با اشاره به اینكه با احداث ریل چابهار- زاهدان می توانیم ترانزیت مواد معدنی افغانستان را با استفاده از بندر چابهار انجام دهیم، اضافه كرد: همینطور از دیگر نیازهای توسعه ای بندر چابهار احداث بزرگراه و آزادراه های جدید برای افزایش ترانزیت است و پیش بینی می نماییم با افزایش پهلوگیری كشتی ها در بندر روزانه دو هزار تردد كامیون از جاده های جنوب شرق كشور را شاهد باشیم.
در ادامه این مراسم عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری قریب به یك میلیارد دلاری در بندر چابهار و پس كران های آن اظهار داشت: در ادامه توسعه این بندر باید بحث توسعه راه ها، بزرگراه ها و دوبانده كردن جاده های موجود در دستور كار قرار گیرد.
وی اضافه كرد: هر چقدر در توسعه بندر چابهار سرمایه گذاری شود، ولی محورهای بزرگراهی، آزادراهی و ریلی احداث نشود، توسعه بندر ارزش افزوده چندانی نخواهد داشت.
ایران نژاد خاطرنشان كرد: از دیگر عوامل مهم در توسعه بندر چابهار ضرورت احداث فرودگاه بین المللی است كه در كنار منطقه آزاد می تواند رشد و توسعه بندر را دو چندان كند.
نماینده مردم چابهار در مجلس خاطرنشان كرد: مرجان هایی كه برای احداث اسكله بندر چابهار از ساحل این بندر جابجاشده اند در حال مرگ هستند.
وی دیگر مشكل چابهار را حاشیه نشینی ۱۰۰ هزار نفر در این شهر عنوان نمود و اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی مقرر است كمربندی بندر شهید بهشتی تا بندر شهید كلانتری را بعنوان مسئولیت اجتماعی این سازمان احداث كند.
قابل ذكر است در انتها این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از دو دستگاه مكنده غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن در ساعت و ارزش ۴ میلیون یورو كه توسط یك شركت ماشین سازی داخلی و نظارت یك شركت آلمانی احداث و در اسكله بندر شهید بهشتی نصب شده است، بهره برداری شد و هم ترمینال تمام مكانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار كلنگ زنی شد.

1397/05/04
18:39:34
5.0 از 5
5177
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان