یك مقام مسوول عنوان كرد:

تمام فرودگاه های كشور عملیاتی هستند، رصد روزانه وضعیت فرودگاه ها

تمام فرودگاه های كشور عملیاتی هستند، رصد روزانه وضعیت فرودگاه ها به گزارش فراز برج مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از عملیاتی بودن تمام فرودگاه های كشور با وجود بارندگی های شدید و شرایط نامساعد جوی اطلاع داد.



به گزارش فراز برج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج، با بیان این خبر عنوان كرد: پیرو ارسال اخطاریه های سازمان هواشناسی به فرودگاه ها و طی تماس تلفنی در نخستین ساعات روز دوشنبه با مدیران فرودگاه های متأثر از نزولات آسمانی، گزارش آخرین وضعیت فرودگاه های مذكور استعلام شد.
وی افزود: همینطور با عنایت به وضعیت جوی و تداوم و شدت بارش ها، بررسی شرایط موجود و پیش رو با اتخاذ تدابیر لازم به فرودگاه ها اعلام گردید و ضمن تاكید بر آمادگی هرچه بیشتر جهت مواجهه با حوادث غیرمترقبه احتمالی و لغو تمام مرخصی های مدیران فرودگاه ها، سفارش های لازم بر مبنای وضعیت پیش بینی شده و به تفكیك فرودگاه ها، مورد تاكید قرار گرفت.
مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اضافه كرد: به علت شرایط نامساعد جوی و تغییر مسیر پروازهای مسافری بعضی از فرودگاه های مقصد به سمت فرودگاه اصفهان بعنوان فرودگاه احتیاطی، كمیته عملیات اضطراری فرودگاه اصفهان هم در واپسین ساعات روز گذشته دوشنبه برگزار گردید و تمهیدات لازم برای پذیرش، پذیرایی و اسكان مسافران پروازهای مذكور پیش بینی شد.
این مقام مسؤول همینطور اظهار داشت: رصد روزانه وضعیت فرودگاه های كشور به صورت روزانه تا عادی شدن شرایط در دستور كار دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قرار دارد و مطابق دستورالعمل فرودگاه های معین، تمام فرودگاه ها در حالت آماده باش كامل به سر می برند.
گلیج عنوان كرد: تا لحظه مخابره این خبر با وجود حاكم بودن شرایط جوی نامساعد و بارندگی های شدید، به علت انجام اقدامات پشیگیرانه و تلاش شبانه روزی همكاران حوزه عملیات هوانوردی و فرودگاهی، تمام فرودگاه های كشور بعنوان شریان های حیاتی امداد رسانی، عملیاتی است و وقفه ای در عرضه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایجاد نشده است.
مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همینطور اظهار داشت: فرودگاه های گرگان و خرم آباد با عنایت به آبگرفتگی و ورود سیلاب عملیاتی هستند و تمام پروازهای برنامه ای و امداد و نجات از این فرودگاه ها در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به اینكه به علت احتمال سیلابی شدن مسیل های اطراف فرودگاه بجنورد تمهیدات و تجهیزات لازم برای كنترل و هدایت سیلاب ورودی به كانال های فرودگاهی پیش بینی شده است، تصریح كرد: مدیران فرودگاه ها ضمن مستند سازی اقدامات انجام شده، ملزم به برآورد خسارت های احتمالی هستند.

1398/01/07
14:40:06
5.0 از 5
4418
تگهای خبر: پرواز , تجهیزات , خدمات , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان