معاون وزیر راه و شهرسازی:
احیای جاده خرم آباد - پلدختر شروع شد
به گزارش فراز برج معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز ساخت جاده تخریب شده خرم آباد-پلدختر، درباره آخرین وضعیت راه آهن شلمچه - بصره اظهار داشت: عراق هنوز اراضی مورد نظر برای ساخت این خط ریلی را واگذار نكرده است.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، خیرالله خادمی در نشست خبری امروز شنبه ۱۹ مرداد درباره افزایش سرعت قطار مسافری تهران – رشت و كاهش زمان تردد اظهار داشت: هم اكنون این قطار مسیر تهران – رشت را بین ۴ تا ۴.۵ ساعت طی می كند و ۴۰ كیلومتر از این مسیر دو خطه است. مقرر است سرعت قطار مسافری تهران – رشت افزایش یافته اما هم اكنون متوسط سرعت این قطار ۸۰ كیلومتر بر ساعت است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، درباره الكترونیكی شدن دریافت عوارض آزادراهها اظهار داشت: هم اكنون ۴ ازادراه دولتی در اطراف تهران به این سامانه متصل هستند و عوارض آنها به صورت الكترونیكی و قرائت پلاك توسط دوربین دریافت می شود اما آزادراههای خصوصی هنوز متصل نشده اند و جلساتی با مدیران عامل این آزادراهها برگزار كرده ایم و مشكل اصلی آنها این است كه باید مطمئن شوند پول هایی كه به صورت الكترونیكی بعنوان عوارض از خودرو های عبوری دریافت می شود را به مدیران آزادراههای خصوصی برگشت می دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: همینطور یكی دیگر از مسائلی كه آزادراههای خصوصی مطرح می كنند هزینه ای است كه باید بابت تردد خودرو های سنگین و كامیون های چندمحوره دریافت شود. از همین رو باید با پلیس راهور و سازمان راهداری هماهنگ شویم تا سامانه پلاك خودرو های سنگین با سامانه عوارض الكترونیكی آزادراهها متصل شود كه اگر خودرو های سنگین، عوارض آزادراهی را پرداخت نكنند در سابقه پلاك آنها ثبت گردد.
به گفته خادمی تعداد ترددهای ثبت شده با دوربین پلاك خوان از زمان آغاز دریافت الكترونیكی عوارض آزادراهها نسبت به دریافت سنتی عوارض با استفاده از صدور قبض عوارض در بعضی آزادراهها تا ۳۰ درصد افزایش یافته كه نشان داده است درآمد عوارض الكترونیكی آزادراهها بیشتر شده است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره آزادراه منجیل – رودبار اظهار داشت: این قطعه ۸ كیلومتری از آزادراه قزوین –رشت برای راه اندازی احتیاج به منابع مالی دارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام نموده كه تا آخر سال ۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تكمیل این آزادراه اعتبار تخصیص داده می شود اما هنوز این مبلغ اختصاص نیافته است ضمن اینكه مقرر است باند رفت آزادراه منجیل – رودبار ساخته شده ولی باند برگشت همان جاده قدیم رشت به قزوین محدوده منجیل كه مركز فروش زیتون و محصولات كشاورزان منطقه است بعنوان باند برگشت باقی بماند.
معاون وزیر راه درباره سفر هفته گذشته خود همراه با وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان اظهار داشت: پنجشنبه هفته قبل همراه اسلامی از راههای سیل زده و تخریب شده در اثر سیل لرستان بازدید داشتیم كه مهمترین اقدام انجام شده در این سفر، آغاز ساخت راه جایگزین محور خرم آباد – پلدختر بود كه یك مسیر ترانزیتی قدیمی و حلقه ارتباطی استان های خوزستان و ایلام با مركز كشور است.
وی خاطرنشان كرد: ۴۰ كیلومتر از جاده قدیم خرم آباد پلدختر به كامل تخریب شده و ۶۰ كیلومتر هم قابل تردد نبود. اما به دستور وزیر راه و شهرسازی و منابعی كه سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار داد قرار شد این محور احیا شود؛ برنامه شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، ساخت ۹۵ كیلومتر مسیر جایگزین است كه قطعه اول این مسیر روز پنجشنبه به دستور وزیر راه و شهرسازی و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان شروع شد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اضافه كرد: در كنار این مسیر با حضور وزیر راه و شهرسازی از چند پل اضطراری خرپایی برای اتصال روستاها و مناطق غرب رودخانه كشكان كه توسط سازمان راهداری راه اندازی و نصب شده بود بهره برداری شد.
خادمی درباره راه آهن شلمچه – بصره اظهار داشت: عراقی ها هنوز اراضی مورد نظر در خاك عراق را به ایران واگذار نكرده اند. هفته گذشته هیاتی از شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور و بنیاد مستضعفان بعنوان مجری پروژه از محل ساخت این محور ریلی در عراق بازدید نمودند. ضمن اینكه مطالعات این پروژه هنوز تكمیل نشده و باید پیش از آغاز ساخت، مطالعات مورد نظر تكمیل شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب