رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی:

1700 واحد مسكونی در روستاهای زلزله زده باید راه اندازی شود

1700 واحد مسكونی در روستاهای زلزله زده باید راه اندازی شود به گزارش فراز برج رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با اشاره به اینكه ارزیابی واحد به واحد از روستاهای زلزله زده انجام شد، اظهار داشت: ۱۷۰۰ واحد مسكونی در روستاهای زلزله زده باید راه اندازی شود.


به گزارش فراز برج به نقل از مهر، علیرضا تابش عصر امروز شنبه در بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده سراب و میانه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: از روز گذشته برآورد خسارت های زمین لرزه صبح جمعه در روستاهایی كه تخریبی داشتیم آغاز شد.
وی افزود: با بررسی وضعیت توسط كارشناسان بنیاد مسكن مشخص شد كه ۲ هزار و ۷۰۰ واحد زلزله زده به تعمیر و ساخت مجدد نیاز دارند.
تابش با اشاره به اینكه هزار و ۷۰۰ واحد مسكونی روستایی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی باید راه اندازی شود، افزود: بیشتر از هزار واحد مسكونی روستایی هم احتیاج به تعمیر و بازسازی دارد.
وی همینطور در انتها اضافه كرد: پرونده های بنیاد مسكن برای واحدهای تخریبی و تعمیری تشكیل شده است. آواربرداری هم از روز یك شنبه شروع می شود. پرداخت وام و مبلغ بلاعوض هم همزمان انجام می شود.
گفتنی است زلزله ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲.۱۷ دقیقه صبح روز گذشته، حوالی شهر تَرك در شهرستان میانه را لرزاند و علاوه بر روستای ورنكش، روستاهای ورزقان، هلمسی، برزریق، اشتینار، قشلاق هم گرفتار تخریب شده اند. این زمین لرزه سبب جان باختن ۵ نفر شد. شدت این زلزله به قدری بالا بود كه در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان هم احساس شد.

1398/08/19
21:40:50
5.0 از 5
4623
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان