انتقاد سخنگوی كمیسیون عمران مجلس از حذف امهال 3 ماهه وام مسكن

انتقاد سخنگوی كمیسیون عمران مجلس از حذف امهال 3 ماهه وام مسكن به گزارش فراز برج سخنگوی كمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مستثنی شدن تسهیلات خرید مسكن از مصوبه جدید دولت در خصوص تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، نامطلوب و غیر عادلانه است.



به گزارش فراز برج به نقل از خانه ملت، صدیف بدری مستثنی شدن تسهیلات خرید مسكن از مصوبه جدید دولت در خصوص تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات را نامطلوب و غیرعادلانه توصیف كرد و اظهار داشت: بطور حتم نمی توان عده ای از تسهیلات گیرندگان را از پرداخت اقساط وام معاف كرد، آن وقت وام گیرندگان مسكن را موظف به پرداخت اقساط تسهیلات كرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی افزود: درست است كه در شرایط كنونی كه شیوع بیماری كرونا به فعالان اقتصادی صدمه وارده كرده، باید از آنها حمایت كرد، اما باید به این مساله هم توجه داشت كه بخش اعظمی از تسهیلات گیرندگان مسكن هم جز اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند كه برای تقویت قدرت مالی خود وام گرفته اند.
وی خاطرنشان كرد: در شرایط كنونی درآمد تمام فعالان اقتصادی و كارگران به علت انتشار كرونا كاهش محسوسی پیدا كرده، ازاین رو دولت ما هم مانند دیگر كشورها باید با عرضه راه كارهایی از آنها حمایت كند، تا تمام اصناف و كسبه بتوانند این وضعیت بحرانی را با خیالی آرام تر طی كنند. هر چند كه سیاست های اعمال شده تنها بخشی از مشكلات فعالان اقتصادی را حل خواهد نمود.
بدری تاكید كرد: سیاست جدید بانك مركزی برای مستثنی شدن تسهیلات خرید مسكن از مصوبه جدید دولت در خصوص تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، رویكرد نادرستی است كه باید هر چه سریع تر اصلاح گردد، البته وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده كه تسهیلات مسكن هم مشمول این مصوبه است، اما هنوز این مساله تأیید نشده است.
سخنگوی كمیسیون عمران مجلس تصریح كرد: پرداخت اقساط تسهیلات مسكن در شرایط كنونی كه تمام كشور با بیماری كرونا درگیر هستند، تنها خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه را مورد تهدید قرار خواهد داد.

1398/12/28
21:18:29
5.0 از 5
3168
تگهای خبر: اقتصاد , بانك مركزی , تسهیلات , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان