سرپرست شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) :

فرودگاه امام خمینی به سبب بی ثباتی در دولت قبل بین المللی نشد

فرودگاه امام خمینی به سبب بی ثباتی در دولت قبل بین المللی نشد به گزارش فراز برج، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به سبب عدم بین المللی شدن فرودگاه امام خمینی اظهار داشت: فرودگاه امام خمینی به سبب بی ثباتی در دولت قبل بین المللی نشد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری که در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، ضمن تبریک هفته حمل و نقل، فرودگاه امام خمینی (ره) درباب نوسازی ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: خرید هواپیمای دسته دوم و نو در دستور کار است با عنایت به این که تحریم ها نمی گذارد اما ماتمام تلاشمان را برای ورود هواپیما تلاش می کند.
ایشان در ادامه از فرودگاه امام اظهار داشت: مشکلاتی در شهر فرودگاهی امام خمینی است که مرحوم قاسمی هم تاکید داشتند که توجه ویژه ای به فرودگاه امام داشته باشد فرودگاه امام از سال ۸۴ تا به امروز نگاه جدی به آن نشده است فرودگاه امام به علت این که دولت قبل به علت ثبات مدیریتی در فرودگاه امام خمینی نبوده و افراد سیاسی انتخاب شده است و طبق آمار طی ۱۰ سال هیج کاری انجام نشده است.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره): ظرفیت ۸ هزار متری در فرودگاه امام استفاده نمی شود در صورتیکه فرودگاه امام باید نگاه ویژه به ان شود با توجهب این که ترمینال سلام تولید شده است و موازات آن معراج ها ایجاد می شود و در کنار آن باید باند دوم شمالی است که به فرود هواپیماها کمک نماید و موجب ترافیک هوایی نشود در طرح جامع دو باند در قسمت شمالی داریم که فاز دوم است باید راه اندازی شود با عنایت به این که نیمه کاره رها شده است باید به بهره برداری برسد.
سعید چلندری درباب پروازهای روزانه اظهار داشت: روزانه ۱۲۰ تا ۳۰۰ پرواز مسافری در این فرودگاه صورت می گیرد و مسافرانی که از فرودگاه های کشورهای دیگر وارد فرودگاه می شوند، انتظارات ویژه و متناسب با سایر کشورها دارند.
وی اضافه کرد: به دلیلهای مختلف در حدود ۸ سال گدشته آنطور که باید به این فرودگاه توجه نشده و زیرساخت های لازم در این شهر فرودگاهی مهیا نشده است اما با عنایت به رویکرد دولت سیزدهم و نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی و همین طور تأکیدات سازمان هواپیمایی، اقدامات مهمی در این شهر فرودگاهی انجام شد.
چلندری ضمن اشاره به عملیات اعزام حجاج اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از حجاج با بالاترین سطح خدمات از این فرودگاه انجام شد.
وی افزود: همین طور حدود ۲۰۰ هزار نفر و بیش از ۸۹ درصد پروازهای عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به بهره برداری از ترمینال سلام اشاره نمود و اضافه کرد: این ترمینال از نظر استاندارد با تمام ترمینال های پیشرفته در فرودگاه های مختلف دنیا برابر است.
وی ضمن اشاره به پتانسیل های فرودگاه که برخوردار از منطقه ویژه تجاری و اقتصادی می باشد، اظهار داشت: منطقه ۲۴۰ هکتاری از این منطقه ۴ هزار هکتاری که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی دارد، در دستور کار قرار گرفت که ۱۰۷ هکتار آن آماده بهره برداری است.
چلندری تصریح کرد: شرکت های فعال برمبنای دانش بنیان و لجستیکی و های تک مقرر است در این منطقه فعالیت داشته باشند و از این فناوری ها نیز در این منطقه استفاده خواهد شد.
سرپرست شرکت شهر فرودگاه های امام خمینی (ره) تصریح کرد: با بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان به تفاهم رسیدیم و تا آخر سال بخش زیادی از این مناطق واگذار می شود.
وی اضافه کرد: بسیاری از تجار کشور جهت استفاده از مشوق های مالیاتی مناطق آزاد در این مناطق سرمایه گذاری کردند و مشکل تردد به این مناطق و شهرها دارند که با شروع فعالیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی انتطار می رود بخش زیادی از فعالیتهای شرکت های دانش بنیان و های تک به این شهر فرودگاهی سرازیر شود.
چلنوری در ادامه اظهار داشت: با عنایت به ممیزی سازمان هواپیمایی کشور که برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی انجام شده، همکاران اقدامات مورد نیاز همچون رفع برخی خطرات حاشیه ای را شروع کردند.
وی اضافه کرد: یکی از مباحث اصلی، بهسازی باند اصلی فرودگاه است که فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام شده و عملیات اجرائی آن به زودی شروع خواهد شد.
چلندری تصریح کرد: با راه اندازی ترمینال سلام در قسمت جنوبی باند فرودگاه، راه اندازی باند دوم شمالی را در دستور کار قرار دادیم که به زودی عملیات راه اندازی آن که بیش از هزار میلیارد تومان است شروع می شود.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست راه اندازی دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن از منابع شهر فرودگاهی و مابقی بوسیله بخش خصوصی تامین می شود.
چلندری تصریح کرد: با عنایت به پتانسیل منطقه آزاد، مطالعات فاز دوم و طرح جامع فرودگاه به پایان رسیده و توسط سازمان هواپیمایی کشوری به تصویب رسیده است. بدین منظور مذاکرات با چندین کشور خارجی برای راه اندازی فاز دو فرودگاه شامل یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری را شروع کردیم.
وی اضافه کرد: با ۲ کشور خارجی و ۴ شرکت داخلی درحال انجام مذاکرات هستیم تا پیش از پایان سال به انعقاد قرارداد و عملیات اجرائی آنرا شروع نماییم.
به گفته چلندری، عملکرد ۸ ماهه امسال نشان داده است ۱۳۴ درصد رشد جابجایی مسافر نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم که البته سال قبل هنوز بطور کامل از بحران کرونا حارج نشده بودیم.
وی اضافه کرد: تعداد ۷.۵ میلیون مسافر هواپیمایی در انتهای سال ۱۴۰۱ پیش می شود.
وی در ادامه نشست خبری درباره ی فاز دوم ترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: این پروژه توسط ۳ مشاور داخلی و یک مشاور هلندی در سنوات قبل مطالعه شده و به تصویب رسیده است.
چلندری افزود: با ۹ شرکت خارجی مذاکره کردیم و با ۲ شرکت از این ها تفاهمنامه امضا کردیم. ۴ شرکت داخلی هم اعلام آمادگی کردند که توانمندی آنها درحال ارزیابی است.
وی تصریح کرد: مدل تامین مالی و ساخت فرودگاه باید مشخص شود و در همین خصوص جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲۳ شرکت هواپیمایی خارجی درحال عملیات پروازی در فرودگاه امام خمینی (ره) هستند.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات هواپیماهای داخلی این است که گاهی باید پرواز خالی داشته باشد و این صرفه اقتصادی برای ایرلاین ها ندارد و باید قسمتی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود تا برای شرکتها صرفه اقتصادی داشته باشد.


منبع:

1401/09/28
20:52:25
5.0 از 5
421
تگهای خبر: اقتصاد , بهره برداری , پرواز , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان