آغازاجرای پروژه مطالعاتی ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه ها

آغازاجرای پروژه مطالعاتی ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه ها فراز برج: فاز اجرائی پروژه مطالعاتی ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران با پشتیبانی اسکاپ و حمایت مالی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد تحت راهبری کمیسیون ایمنی راه ها شروع شد.



به گزارش فراز برج به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نشست نمایندگان اعضای کمیسیون ایمنی راه ها مشترک با حضور تانات تاپورن راسامیت رییس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ، اشتیاق احمد کارشناس اقتصادی واحد حمل و نقل پایدار اسکاپ، رضا نفیسی و هرمز ذاکری به ترتیب رییس و معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان ها و دستگاه های مرتبط کشور برگزار و آمادگی خودرا برای پیشبرد پروژه مطالعاتی اسکاپ اعلام نمودند.
بر اساس این گزارش، تانات تاپورن راسامیت در این جلسه با اعلان اینکه حمایت مالی پروژه از طرف سازمان ملل متحد تامین می شود اظهار داشت: این پروژه از طرف این سازمان تعریف شده و اجرای آن با، وزارت راه و شهرسازی وبا همکاری unscap سازمان بین المللی اسکاپ است.
وی درباب مدت اجرای پروژه اظهار داشت: طرح اولیه این پروژه از دو سال قبل شروع شده که در ابتدا با چالش های زیادی رو به رو شده بود و پروژه به تأخیر افتاد، بنا بر این برای پیشبرد طرح زمان بیشتری در خواست شد.
وی اضافه کرد: این جلسه برای گفتگو با مدیران پروژه بود تا بدانیم این پروژه در چه مرحله ای است اما مطمئن نیستیم که این طرح تا آخر سال تمام شود، امیدواریم این طرح تا سال آینده پایان یابد. همانطور که در نشست عنوان شد این طرح بصورت موضوع چندجانبه است و یک سازمان و یا وزارت خانه در آن دخیل نیست و باید بخش های مختلف برای پیشبرد پروژه همکاری کنند.
وی افزود: خوشبختانه در ایران کمیسیون ایمنی راه وجود دارد که بسیار عالی است و برای اثربخشی ایمنی راه ها باید تمام بخش های مختلف ورود کنند.
رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل اسکاپ وی درباره ی چالش های موجود در طرح ایمنی راه ها در ایران اظهار داشت: با اهمیت ترین چالشی که دنیا نیز با آن مواجه می باشد تصادفات و تلفات جانی و خسارت های مالی است. تعدادی از کشورها توانستند که قدم های مؤثری برای کاهش تلفات بردارند اما در بعضی از کشورها هنوز شاهد افزایش اینطور تلفات هستیم.
اشتیاق احمد کارشناس اقتصادی واحد حمل و نقل پایدار اسکاپ اظهار داشت: مدیریت ایمنی باید در لایه های مختلفی همچون دولت و مردم صورت گیرد. باید برای ترویج ایمنی جاده ها مردم و دولتمردان متعهد باشند.
وی اضافه کرد: سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا نمی توان چالش تصادف را کاهش یا برطرف کرد و پاسخ آن می تواند این باشد که دولت ها تعهد و توجه کافی برای کاهش و یا برطرف نمودن آنرا ندارند و سازمان ها منابع مالی کافی برای این کاهش را ندارند.
بر اساس این گزارش هرمز ذاکری، معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در ادامه نشست با اشاره به پروسه کاری اسکاپ در پروژه مطالعاتی، اظهار داشت: بعد از دریافت نامه از طرف وزارت امور خارجه در خصوص فراخوان صندوق ایمنی سازمان ملل متحد برای ارائه پیشنهاد جهت دریافت کمک مالی صندوق در حوزه ایمنی ترافیک دو پیشنهاد به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های کشور تهیه و به این وزارت ارسال شد.
وی اضافه کرد: پیشنهاد از جانب وزارت امور خارجه به اسکاپ به عنوان رابط سازمان منطقه ای با unrsfارسال شد. به همین دلیل نشست هماهنگی و شروع پروسه اجرائی با نمایندهunrsf و اسکاپ را برگزار کردیم.
ذاکری اضافه کرد: بعد از دریافت فرم قرار داد شرح چارچوب خدمات تفضیلی از اسکاپ، این خدمات در دبیرخانه کمیسیون تهیه شد. همین طور نشست های بررسی شرح خدمات ارزیابی نظرات کمیته فنی را در اسکاپ و unrsf برگزار کردیم که در نهایت تدوین نهایی تفاهم نامه و امضای نهایی طرفین صورت گرفت و قرار شد که از مشاورین داخلی و بین المللی برای پیشبرد اهداف بهرمند شویم.
وی بیان کرد: بهره گیری کارا از داده های بهبود یافته جاده ها، نظارت و ارزیابی بهتر مداخله ها و سیاست گذاری های ایمنی در جاده، اختصاص کارایی بودجه برای مداخله های ایمنی جاده ای، افزایش و ساماندهی پژوهش و همکاری در موضوع ایمنی جاده ها یکی از اهداف این جلسه بود.
وی درباره ی قدمهای پیش روی این پروژه نیز اضافه کرد: ایجاد ساختار گردآوری اطلاعات مورد نیاز در شبکه پایلوت با کمک ذی نفعان، ایجاد پایگاه داده اختصاصی پروژه مبتنی بر سامانهDRIVER، بازنگری و بازبینی پروسه داده محور برای دستیابی به اهداف پروژه، تشکیل هسته پایش و ارزیابی و پایش مستمر پروژه، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی پروژه همچون قدمهای پیش رو پروژه ارتقا جایگاه کمیسیون ایمنی راه ها های ایران است.


منبع:

1402/02/16
13:35:18
5.0 از 5
330
تگهای خبر: اقتصاد , ایمنی , پروژه , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان