آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن کرمانشاه - خسروی
به گزارش فراز برج، مدیرعامل شرکت ساخت از آغاز عملیات ریل گذاری 115 کیلومتر از طریق آهن کرمانشاه - اسلام آباد بعنوان بخشی از مسیر 263 کیلومتری راه آهن کرمانشاه - خسروی اطلاع داد.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، عصر امروز (چهارشنبه، ۹ مهر) با حضور ویدئوکنفرانسی فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، عملیات ریل گذاری ۱۱۵ کیلومتر از راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد بعنوان قسمتی از مسیر ۲۶۳ کیلومتری راه آهن کرمانشاه - خسروی شروع شد. در این مرحله، ۱۸ هزار تن ریل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پروژه قسمتی از راهگذر راهبردی ریلی شرق به غرب کشور است.
هوشنگ بازوند، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این مراسم با اشاره به شروع ریل گذاری محور کرمانشاه - خسروی اظهار داشت: این طرح با بهره گیری از ۱۸ هزار تن ریل اجرا می شود و تکمیل آن بعنوان قسمتی از راهگذر ریلی شرق به غرب، ایران را به کشور عراق و در ادامه به سواحل مدیترانه متصل خواهد نمود.
وی اضافه کرد: راه آهن کرمانشاه - خسروی یکی از پروژه های مهم و راهبردی کشور است که با بهره برداری از آن، ارتباط ریلی مستقیم بین ایران و عراق برقرار می شود و در ادامه امکان اتصال شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به سواحل مدیترانه نیز فراهم خواهد شد. این مسیر کوتاه ترین راه ارتباطی ریلی به شهرهای بغداد، نجف، کربلا معلی و سامرا شمرده می شود و می تواند تحولی اساسی در عرصه جابه جایی مسافر و زائر، همین طور ترانزیت بین المللی کالا ایجاد نماید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اقدامات اجرائی پروژه اشاره کرد: در این طرح علاوه بر اجرای ۲۶ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۱۶.۶ میلیون مترمکعب خاکریزی، راه اندازی ابنیه فنی، پل های خاص و ۹ هزار متر تونل نیز در دست اجراست. همین طور در کل مسیر بالاتر از ۴۰ هزار تن ریل، ۵۵۰ هزار قطعه تراورس و ۸۲۵ هزار مترمکعب بالاست به کار گرفته خواهد شد.
بازوند با اعلان اینکه عملیات زیرسازی کل مسیر کرمانشاه تا خسروی تا حالا ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در محدوده کرمانشاه تا اسلام آباد به ۸۳ درصد رسیده و امروز عملیات ریل گذاری این بخش شروع شد.
وی اشاره کرد: این خط ریلی شامل ۱۲ ایستگاه تشکیلاتی، مسافری و ترافیکی خواهد بود و با تکمیل آن علاوه بر توسعه اقتصادی و رونق استانهای غربی کشور، زمینه برای بسط ترانزیت کالا و مسافر، کاهش هزینه های حمل و نقل و پیشرفت جایگاه ژئوپلیتیک ایران در راهگذر ریلی شرق به غرب فراهم می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در انتها تاکید کرد: راه آهن کرمانشاه - خسروی تنها یک پروژه عمرانی نیست، بلکه طرحی استراتژیک در سطح ملی و منطقه ای است که می تواند ایران را بعنوان محور اصلی ترانزیت منطقه ای مطرح کرده و زمینه ساز پیوند ریلی از آسیای میانه و شرق دور تا مدیترانه و اروپا باشد.
خلاصه اینکه در کل مسیر بالاتر از ۴۰ هزار تن ریل، ۵۵۰ هزار قطعه تراورس و ۸۲۵ هزار مترمکعب بالاست به کار گرفته خواهد شد. بازوند با اشاره به اینکه عملیات زیرسازی کل مسیر کرمانشاه تا خسروی تا حالا ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی در محدوده کرمانشاه تا اسلام آباد به ۸۳ درصد رسیده و امروز عملیات ریل گذاری این بخش آغاز شد.
منبع: فراز برج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب