بخشی از بار بنادر شمالی به راه آهن رشت منتقل می شود
به گزارش فراز برج، راه آهن از برگزاری نشست تخصصی توسعه همکاریهای حمل ونقلی و لجستیکی با تمرکز بر ایجاد چشمه بار جدید و اتصال بنادر انزلی و کاسپین به شبکه ریلی و استقرار گمرک در ایستگاه راه آهن رشت برگزار گردید.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست تخصصی توسعه همکاریهای حمل ونقلی و لجستیکی با تمرکز بر ایجاد «چشمه بار جدید» خبر داد؛ نشستی که با هدف اتصال عملیاتی بنادر انزلی و کاسپین به شبکه ریلی کشور و استقرار گمرک اختصاصی در ایستگاه راه آهن رشت برگزار شد.
این نشست با حضور نورالله بیرانوند معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن، مصطفی طاعتی مقدم مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه آهن شمال ۲ در ایستگاه راه آهن رشت برگزار شد و در جریان آن، راهکارهای گسترش زیرساخت های لجستیکی و تبدیل قسمتی از اراضی این ایستگاه به بارانداز و پسکرانه بنادر انزلی و کاسپین مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس تصمیمات اتخاذشده، قرار شد قسمتی از بار بنادر انزلی و کاسپین به ایستگاه راه آهن رشت منتقل شود و با استقرار گمرک اختصاصی در این ایستگاه، فرآیندهای تخلیه، بارگیری و تشریفات گمرکی بصورت متمرکز انجام گیرد.
مسئولان حاضر در این جلسه، اجرای این طرح را قدمی مهم در راستای توسعه حمل و نقل ترکیبی، افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه جایی کالا و تقویت جایگاه لجستیکی استان گیلان ارزیابی کردند.
همچنین در این نشست ظرفیتهای سرمایه گذاری مشترک در عرصه زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک بررسی گردید و بر تسریع در اجرای توافقات و شروع اقدامات عملیاتی تاکید شد.
در پایان نشست نیز مدیران و کارشناسان حاضر از ظرفیت ها و اراضی عملیاتی ایستگاه راه آهن رشت بازدید میدانی به عمل آوردند.
بطور خلاصه، مسئولان حاضر در این نشست، اجرای این طرح را قدمی مهم در جهت توسعه حمل و نقل ترکیبی، افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه جایی کالا و تقویت جایگاه لجستیکی استان گیلان ارزیابی کردند. همین طور در این جلسه ظرفیت های سرمایه گذاری مشترک در حوزه زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک بررسی گردید و بر تسریع در اجرای توافقات و آغاز اقدامات عملیاتی تاکید گردید.
منبع: فراز برج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب