یارانه دولت به قطار حومه ای، ۶ برابر پول بلیت

یارانه دولت به قطار حومه ای، ۶ برابر پول بلیت فراز برج: معاون مسافری شركت راه آهن اظهار داشت: قیمت متوسط سفرهای حومه ای كه از مسافر دریافت می گردد ۲۸۶۰ تومان است در حالیكه یارانه پرداختی راه آهن به مسافران ۱۷۶۳۸ تومان است.



به گزارش فراز برج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی تصریح كرد: در كشور حدود شش تا هشت میلیون نفر سفر روزانه حومه ای انجام می گردد كه در تهران حدود ۲.۴ میلیون نفر سفر است.
وی اضافه كرد: سهم حمل ونقل ریلی از جابه جایی مسافران حومه ای حدود ۱۷ هزار نفر است كه حاكی از سهم ۰.۵ درصدی ریل است. در حالیكه سهم ریل در حمل ونقل حومه ای توكیو ۵۷ درصد و در كشورهای اروپایی بیش از ۲۴ درصد است.
معاون مسافری شركت راه آهن تصریح كرد: از ۲.۴ میلیون نفر سفر حومه ای تهران، سهم ریل روزانه ۱۰ هزار نفر است و همین مساله لزوم تاسیس شركت قطارهای حومه ای را مشخص می كند كه اساس نامه شركت قطارهای حومه ای تصویب و با امضا سه وزیر تقدیم هیئت دولت شد.
موسوی اضافه كرد: با تولید یك میلیون و ۹۶۲ هزار نفر صندلی در قطارهای حومه ای مسیر تهران-قزوین روزانه ۱۶ سیر انجام می گردد كه سالانه ۹ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر مسافر را جابجا می شوند.
وی تصریح كرد: تعدادی صندلی های قطارهای حومه ای در دو سال پیش، ۳۰ درصد تعداد فعلی بوده است.
معاون مسافری شركت راه آهن در ادامه اظهار داشت: تعداد سیر قطارهای حومه ای تهران-اسلام شهر-پرند از روزانه ۸ سیر به ۲۲ سیر افزایش پیدا كرده است و ۱ میلیون ۱۲۹ هزار نفر مسافر را جابجا می كند. در این مسیر ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار صندلی بوجود آمده است.
موسوی اضافه كرد: همینطور تعداد سیر قطارهای حومه ای قم-جمكران از روزانه ۱ سیر به ۱۰ سیر افزایش یافته است كه ۵۹۵ هزار مسافر را جابه جا می كند. در مجموع ۱ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۳۶۰ نف صندلی برای این مسیر صندلی بوجود آمده است.
وی با اشاره به مسیر تهران-قرچك-پیشوا-گرمسار هم اظهار داشت: با تولید ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار نفر صندلی و انجام روزانه ۲۰ سیر، حدود ۱ میلیون نفر مسافر حومه ای در این مسیر جابه جا می شوند.
معاون مسافری راه آهن اضافه كرد: در راه تهران-فیروزكوه نیز، روزانه دو سیر قطار حومه ای وجود دارد كه با ۳۵۰ هزار نفر صندلی ایجادی روزانه ۲۲۷ هزار نفر مسافر جابه جا می شوند.
موسوی تصریح كرد: قیمت متوسط سفرهای حومه ای كه از مسافر دریافت می گردد ۲۸۶۰ تومان است در حالیكه یارانه پرداختی راه آهن به مسافران ۱۷۶۳۸ تومان است. در حالیكه كیفیت خدمات قطارهای حومه ای نسبت به سایر كشورهای جهان با عنایت به استفاده از قطارهای ریل باس و دو طبقه با عمر متوسط كمتر از ۵ سال كم نظیر است.
این مقام مسئول در شركت راه آهن با اشاره به برنامه های در دست اقدام این شركت در زمینه خطوط حومه ای تصریح كرد: سومین خط از پروژه احداث چهارخطه تهران-قرچك-ورامین-پیشوا-گرمسار به آخر رسیده است و خط چهارم هم با علائم و سگنالینگ در سال ۹۸ به آخر خواهد رسید.
وی اضافه كرد: همینطور چهارخطه تهران-كرج رو به اتمام است و اگر مشكل تملك رفع گردد تا آخر سال ۹۷ از چهارخط این مسیر بهره برداری خواهد شد.
معاون شركت راه آهن تصریح كرد: بودجه دو خط اختصاصی تهران-اسلامشهر پرند تخصیص یافته و هم اكنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت فزیكی دارد و امیدواریم نیمه دوم سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
موسوی با اشاره راه آهن حومه ای تهران- پاكدشت هم اظهار داشت: این خط به طول ۱۳ كیلومتر در نیمه دوم سال ۹۸ تكمیل خواهد شد.
معاون مسافری شركت راه آهن خاطرنشان كرد: برای یكپارچه سازی حمل ونقل حومه ای و شهری كار مطالعاتی از جانب یك شركت مهندسی مشاور در دست مطالعه قرار دارد تا بعد از انجام مطالعات اقدامات لازم ازسوی شهرداری تهران و شركت راه آهن صورت گیرد.

1397/04/26
14:30:12
5.0 از 5
4654
تگهای خبر: بهره برداری , تولید , راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان