مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح كرد:
هدایت بخشی از كشتی های كالاهای اساسی به بنادر شهید رجایی و چابهار
فراز برج: در نشست مشترك با نمایندگان وزاری اقتصادی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تمهیدات لازم برای تسریع در روند خروج كالاهای اساسی اندیشیده و مصوب شد.
به گزارش فراز برج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید نمایندگان بعضی از دستگاه های اجرایی از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات مناسب برای ارتقای بهره وری در زنجیره جابجایی كالا به منظور پیشگیری از توقف كشتی ها و انباشت كالا در بنادر، لزوم دارد. وی تصریح كرد: بسیج امكانات در حوزه های مختلف ناوگان ریلی و جاده ای، از دیگر عوامل ضروری برای تسریع در انتقال كالا از بنادر و رسیدن آن به مبادی مصرف است و در این میان، همكاری همه جانبه ارگان های ذیربط اهمیت بسزایی دارد. راستاد اظهار داشت: از آغاز سال جاری تابحال میزان تخلیه كالای اساسی به بیشتر از ۲.۵ میلیون تن رسیده (رشد بیشتر از ۷۰ درصد) است؛ ازاین رو لزوم دارد فرایند ورود، تخلیه و خروج كالای اساسی تسریع شود و در نهایت شاهد افزایش بهره وری عملیات در مجتمع بندری امام خمینی (ره) باشیم. در این فرایند گلوگاه و مسائلی وجود دارد كه در نشست مشترك با نمایندگان وزارتخانه های اقتصادی به خوبی شناسایی و تصمیم های لازم گرفته شد. به قول این مقام مسؤول با بررسی مشكلات و راهكارهای كه استخراج شده است می توان روند تخلیه و ترخیص كالاهای اساسی را سرعت داد. از سویی دیگر با هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی می توان شاهد تسریع روند خروج كالاهای اساسی از مجتمع بندری امام بود. در نشست مشترك با معاونین وزرای جهاد كشاورزی، اقتصاد (گمرك) و راه و شهرسازی مشكلات و گلوگاه های خروج كالا از بندر امام بررسی گردید. در انتها این جلسه تصویب گردید كه تأمین كامیون طی روزهای آینده متناسب با میزان بار و خروج آن از بندر باشد. دومین مصوبه؛ بسیج امكانات توسط اپراتورها و انبارها برای پاسخگویی مناسب به تعداد كامیون های متقاضی بار به منظور كاهش صف انتظار آنها بود. سومین مصوبه نشست مشترك نمایندگان وزارتخانه های اقتصادی؛ تجمیع آزمایش های بهداشت و استاندارد بود و چهارمین؛ دریافت مصوبه خاص برای محمولات روغن خوراكی با هدف كاهش مدت زمان ماندگاری آنها بود، همینطور همكاری گمرك برای بهره گیری هم زمان از حمل یكسره در كنار حمل به انبار در پای كشتی ها پنجمین راهكاری بود كه درباره آن تصمیم گیری شد. در این جلسه مشترك، هدایت بخشی از كشتی های سایز بزرگ به بنادر شهید رجایی و چابهار به منظور بهره گیری از ظرفیت انبارهای نگهداری آنها تصویب گردید. هفتمین مصوبه؛ هماهنگی بین صاحبان كالا و شركت راه آهن برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی بود. به گزارش فراز برج به نقل از مهر، امكان تنظیم برنامه سفارش و خرید كالا و اطلاع رسانی به مبادی ورودی دریایی كشور، تسریع در خروج كالا توسط بخش دولتی با بهبود فرایند اپراتوری و تأمین كامیون، صدور مجوز انجام نمونه گیری قرنطینه در شب، امكان بهره مندی از روش حمل ریلی، تسریع در تأمین و توزیع كامیون، صدور مجوز بهره برداری از انبارهای خارج بندر توسط گمرك، صدور مجوزهای لازم جهت انبارش كالا در محوطه های روباز بندر، همكاری گمرك جهت اتصال مراكز توزین به وسیله تخصیص IP همچون موضوعات پیشنهادی بود كه به دنبال عرضه گزارش كارشناسی مدیران این مجتمع بندری در حوزه های دریایی و بندری عنوان شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب