معاون وزیر راه و شهرسازی:
عملیات زیرسازی راه آهن قزوین به رشت ۹۶ درصد پیشرفت فیزیكی دارد
فراز برج: قزوین- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن قزوین به رشت با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیكی در بخش زیرسازی تابحال ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و تكمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، خیرالله خادمی، مدیرعامل شركت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور روز دوشنبه از پروژه در دست ساخت راه آهن قزوین به رشت بازدید كرد و در جریان روند اجرای این شبكه ریلی قرار گرفت. خادمی در حاشیه سفر به قزوین بعد از دیدار با استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طـرح راه آهـن قزویـن به رشت بطول ۱۶۵ كیلومتر، بصـورت یـك خطه، بـا سرعـت طـرح km/h ۱۶۰ برای مسافری و km/h ۱۲۰ برای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای كوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
وی اضافه كرد: مسیر از ایستگاه رشت دو قسمت شده و یك شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل می گردد و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی خواهد شد. خادمی خاطرنشان كرد: همینطور تعداد ۹ ایستگاه شامل: دستجرد، كوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر پیش بینی شده كه در حال ساخت است. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: اجرای این پروژه علاوه بر آنكه از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های گیلان و قزوین اهمیت دارد، باعث تولید یك كریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات كشور و همینطور ترانزیت كالا از مناطق شمالی كشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین المللی و دیگر كشورهای همسایه ایران می گردد كه بسیار اهمیت دارد.
وی بیان كرد: این مسیر ریلی پس از رسیدن به رشت، به سمت دو شهر بندر انزلی و آستارا ادامه خواهد یافت و سرانجام به خط ریلی مشترك ایران و آذربایجان متصل می گردد و با تكمیل كریدور شمال به جنوب، می تواند كشورهای همسایه را به همدیگر متصل كند. مدیرعامل شركت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اظهارداشت: تابحال برای ساخت این مسیر ریلی كه در ردیف ۵ طرح مهم ریلی كشور در جهت اقتصاد مقائمتی است بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده كه با قیمت روز بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان محاسبه می گردد.
خادمی اظهار داشت: حدود ۹۶ درصد زیرسازی مسیر راه آهن قزوین به رشت به آخر رسیده كه معادل ۱۵۹ كیلومتر است و برای ۵ كیلومتر باقیمانده هم مشكلی نداریم و بعد از اتصال محدوده ۵۵ كیلومتری روند كار تسریع خواهد شد. وی افزود: برای تكمیل این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است كه امیدواریم در تامین آن مشكلی نداشته باشیم و این طرح در موعد مقرر آماده بهره برداری شود. خادمی اظهار داشت: تلاش می نماییم تا آخر امسال ریل گذاری راه آهن قزوین به رشت به آخر رسیده و شاهد عبور نخستین قطار باری و بعد از آرمایش های فنی شاهد عبور قطارهای مسافربری در این مسیر مهم باشیم.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شركت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور به همراه حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور، مسعود حق لطفی مدیركل راه و شهرسازی استان، افشین پیرنون مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، پیرمرادی مدیركل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران از كیلومتر ۵۵ پروژه احداث راه آهن قزوین به رشت بازدید كردند و در جریان اجرای این پل با دهانه صد متر كه از پروژه های شاخص كشور است قرار گرفتند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب