نظر كاربران خبرآنلاین درباره طرح مسكن ملی :

مراقب باشید مانند مسكن مهر نشود

مراقب باشید مانند مسكن مهر نشود فراز برج: كاربران خبرآنلاین درباره طرح مسكن ملی اعتقاد دارند باید مراقب بود تا مانند مسكن مهر به بیراهه نرود و اثرات مخربی از خود در اقتصاد بجای نگذارد.



به گزارش فراز برج به نقل از خبر آنلاین، مقدمات اجرای پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن، موسوم به طرح "مسكن ملی "فراهم شد. در این ساختار مقرر است ۴۰۰ هزار واحد مسكونی ساخته و به متقاضیان ارائه شود. متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز یكم (خانه اولی ها) كه در سال های گذشته مبادرت به سرمایه گذاری در این صندوق كرده اند می توانند وام خودرا بعنوان هزینه ساخت به سرمایه گذاران در طرح اقدام ملی منتقل كنند. البته وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان خرید خانه كه هیچ اندوخته ای در صندوق پس انداز یكم ندارند هم برنامه ریزی نموده است.
بر این اساس افرادی كه تابحال در صندوق پس انداز یكم ثبت نام نكرده اند اما می خواهند در طرح اقدام ملی صاحب خانه شوند و فقط توانایی پرداخت پول ساخت را دارند و برای پرداخت پول زمین مشكل دارند، باید در طرح فروش مسكن به روش اقساطی ثبت نام كنند. نظرخواهی خبرآنلاین از كاربران درباره این مساله نتایج جالبی به دنبال داشت. اغلب كاربران با ابراز نگرانی از تشابه احتمالی این طرح با مسكن مهر نوشته اند.
سایر كاربران خبرآنلاین درباره این طرح نظرات جالبی ارائه دادند كه در ادامه می خوانید:
یكی از كاربران با اشاره به شكست طرح مسكن مهر نوشته است: مسكن ملی هم مثل مسكن مهر هست و فقط اسمش فرق میكنه. همانطوریكه مسكن مهر اقتصاد رو نابود كرد و سرمایه ها رو وسط بیابان ریخت در جاهایی كه فاقد امكانات اولیه مثل راه ارتباطی مناسب و آب و برق و گاز و بدون امكان خدمات بهداشتی و آموزشی ساخته شد و مردمی كه نه تنها بخش عمده ای مالك و ساكن نشدند بلكه به خاك سیاه نشستند. و گرانی كه ثمره این طرح از پیش شكست خورده بود. آزموده را آزمودن خطاست مردم هیچ گاه به جاهایی كه حداقل امكانات رو نداره نقل مكان نمیكنند.
كاربر دیگری اما نظر داده است: دولت طبق قانون اساسی بایدمردم روكمك كنه برای خانه دارشدن. انبوه سازی مستقیم یاغیرمستقیم انجام بده وافرادیكه خانه ندارندروشناسای كنه وافرادی كه چندخونه دارن هم شناسایی كنه برای مالیات تاملك ازحالت دلال بازی دربیاد. بازمسكن مهر شاید اشكالاتی داشت ولی خیلیهارو صاحب خونه كرد..
یكی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین درباره ستاندن مالیات از خانههای خالی و تاثیر آن در قیمت مسكن نوشته است: تو همه جای دنیا روی خانه خالی و یا خریدن ۱۰ تا خونه اجاره دادنش و كاری نكردن مالیات میگیرند. ربطی به حلال و حرام هم نداره. گیریم یكی با كار حلال پول درآورده حق داره نظام اقتصادی را مختل كنه و... چه حرفها میشنوه آدم
كاربر دیگری نوشته است: اولا موجب اشتغال میشود. تولیدات وابسته به ساختمان را رونق میدهد، ساخت مسكن ارزان قیمت موجب افزایش عرضه مسكن و درنتیجه موجب فروریختن قیمت های من دراوردی و تبلیغاتی عده ای بساز وبفروش و شركتهای ورشكسته میشود، عده ای از افراد نیازمند را صاحب خانه و كاشانه میكند، موجب كنترل قیمتها و اجاره ها میشود. بنظرم بسیار عالی و مفیده
یكی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین نوشته است: نیاز مسكن تو ایران بمراتب بیشتر از ۴۰۰ هزار واحده. ۳۵ درصد مردم مستاجرند
كاربر دیگری با اشاره به تداوم ریزش قیمت خانه به واسطه این طرح نوشته است: بازار مسكن خودش در حال تعدیل قیمته. به هر ترتیب این طرح ها روند ریزش رو تندتر میكنه.
یكی دیگر از كاربران اعتقاد دارد: كاش دولت به بانكها فشار می اورد كه خانه های خالی شون رو بفروشند.

۲۲۶۲۲۶


منبع:

1398/08/02
00:50:50
5.0 از 5
4419
تگهای خبر: آموزش , اجاره , اشتغال , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان