در گزارش فراز برج مطرح شد

ایران عضو دائم اتحادیه ریلی آسیای میانه شد

ایران عضو دائم اتحادیه ریلی آسیای میانه شد فراز برج: مدیرعامل شركت راه آهن از قطعی شدن تغییر عضویت ایران در اتحادیه حمل و نقل ریلی آسیای میانه و شمال اروپا از ناظر به دائم آگاهی داد.



سعید رسولی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره هفتاد و یكمین نشست كشورهای عضو اتحادیه حمل و نقل ریلی حوزه آسیای میانه، حاشیه دریای خزر و شمال اروپا گفت: ما قبل از این بعنوان عضو ناظر در این اتحادیه حضور داشتیم كه این نوع عضویت نمی تواند در مسائل اجرایی دخالت كند و حق رأی ندارد.
وی اضافه كرد: ما برای تغییر عضویت در نشست هفتادم كه ۶ ماه قبل در هلسینكی فنلاند برگزار شد، درخواست دادیم كه مورد موافقت قرار گرفت؛ اما باید مراحل حقوقی و فنی طی می شد كه مورد موافقت قطعی واقع شده و در پروتكل ثبت گردد.
مدیرعامل راه آهن افزود: طی این شش ماهه با پیگیری های انجام شده و انجام برخی اقدامات لازم، توانستیم در نشست هفتاد و یكم در مینسك بلاروس این تغییر عضویت را به ثبت پروتكل برسانیم.
وی تصریح كرد: باید مشخصات فنی ناوگان را در شورای كشورهای عضو این اتحادیه ثبت نماییم. همین طور سیستم های انفورماتیك و اتوماسیون ما باید با نظام فنی این اتحادیه هماهنگ شود. نظام فنی بازدیدهای دوره ای از ناوگان نیز باید با نظام مرسوم در این اتحادیه همسو شود. این اتفاقات مزیت برای ما محسوب و سبب می شود تا بار دیگر فرآیندها را بررسی نموده و ارتقا دهیم.
مدیرعامل شركت راه آهن اظهار داشت: با قطعی شدن عضویت ما از ناظر به دائم در اتحادیه كشورهای حمل و نقل ریلی حاشیه خزر و شمال اروپا، ما هم مانند دیگر كشورهای عضو امكان تردد ناوگان ریلی ما در كشورهای عضو برخوردار شده و از كنوانسیون ها و مقررات بهره مند شویم.
وی با اشاره به اینكه ترانزیت و صادرات و واردات ریلی ما با این تغییر عضویت به شدت تسهیل می شود، اضافه كرد: باید قوانین گمركی را نیز تسهیل نماییم. البته مقرراتی كه در شورای كشورهای عضو اتحادیه وجود دارد، عموما ناظر به مقررات حمل و نقل ریلی است و مقررات داخلی این كشورها به قوت خود باقی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یكی دیگر از فرآیندهایی كه باید تسهیل شود را پیمان های گمركی با كشورهای عضو این اتحادیه دانست و تصریح كرد: برای این منظور جلساتی با گمرك و وزارت امور اقتصادی برای تسهیل مقررات گمركی داشته ایم كه عموما به مرزهای اینچه برون، سرخس، آستارا و دیگر مرزهای كشورهای آسیای میانه و حاشیه دریای خزر بوده است.


منبع:

1398/08/11
11:08:33
5.0 از 5
4641
تگهای خبر: اقتصاد , ترانزیت , حمل و نقل , راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان