پشت پرده پرداخت پول های نجومی به میهمانان برنامه های تلویزیونی

پشت پرده پرداخت پول های نجومی به میهمانان برنامه های تلویزیونی به گزارش فراز برج تسنیم نوشت: تلویزیون باید دست به كار شود و هرچه سریعتر تمهیدات ویژه ای را برای برنامه سازان درنظر بگیرد تا آنقدر میهمانان تلویزیونی برای تلویزیون نرخ تعیین نكنند و دستمزدهای نجومی برای چند دقیقه حضور در یك برنامه رد و بدل نشود.


یكی از موضوعاتی كه تلویزیون باید پس از ضابطه مند كردن حضور سلبریتی ها بعنوان مجری، ورود جدی داشته باشد، حضور میهمانان تلویزیونی است. اولاً مهمانانی در برنامه های تلویزیونی حضور پیدا نكنند كه بعدها شائبه هایی ایجاد شود. مصداق بارز آن زوج فضای مجازی برنامه «هزار راه نرفته» و حتی دیگر برنامه ها كه بارها اتفاق افتاده است. ثانیاً چه ضرورتی دارد برای یك برنامه مناسبتی، جُنگ و حتی تاكشو، یك بازیگر، فوتبالیست و یا كارشناس دعوت شود و دستمزد ده تا بیست میلیون تومانی دریافت كند.
حتما قاب تلویزیون به چهره تر شدن آن چهره كمك بیشتری می كند و اینجا كسانی بعنوان واسطه حضور دارند كه به محض تماس تلفنی با آن بازیگر بعنوان مدیر برنامه یا اصطلاحاً واسطه، رقم های بالایی را برای چند دقیقه مهمانی تلویزیونی پیشنهاد می دهند. تهیه كنندگان و اسپانسرها هم برای مطرح كردن برنامه، تبلیغ یا آگهی خودشان حتما نیازمند حضور این چهره ها هستند. برای همین ساده ترین و پیش پاافتاده ترین جنگ های شبانه تلویزیونی هم در صورتی می توانند این چهره ها را برای برنامه های خودشان داشته باشند كه اسپانسری، حمایت شان كند. پول هم نباشد، چهره های شناخته شده یا می گویند سَرِ كارند و یا دغدغه دیگری را برای نیامدن مطرح می كنند. البته بعضی از هنرمندان هم به خاطر دوست داشتن مخاطب تلویزیون، در ازای مبالغ پایین و حتی هدیه های دیگری غیر از پول می پذیرند میهمان تلویزیون بشوند. خوشبختانه امروز بعضی از شبكه ها پیش قدم شدند و طرح حضور مردم معمولی و میهمان های كمتر شناخته شده را اجرا می كنند. چون اساسا حضور میهمان های معمولی هرچه قدر هم كه باشد به پای چهره های شناخته شده نمی رسد.
با این تفاسیر مشخص می شود كه بازیگران وقتی جلوی دوربین سریال یا فیلم سینمایی نیستند و یا به قولی بیشتر مهمانی های تلویزیونی و یا تبلیغاتی را می پذیرند چون دستمزد میهمان شدن بیشتر از بازیگری برایشان مقرون به صرفه است. در این بیشتر تهیه كنندگان تاكشوها و برنامه های مناسبتی قبول دارند كه چنین مبالغی رد و بدل می شود اما ناگزیرند چون اولاً اسپانسرها اصرار دارند در این صورت سرمایه گذاری می كنند و از سویی دیگر معتقدند برنامه شان این گونه در كانون توجهات قرار می گیرد. اما واقعاً برنامه سازی بر اساس سلبریتی محوری جلو می رود و می تواند در جامعه تأثیرگذار باشد؟ امروز كدام برنامه با این سبك و سیاق توانسته ماندگار بماند؟ و چقدر این هنرمند مطلب دارد كه گاهی اوقات هم همزمان به چند شبكه تلویزیونی می رود و میهمان می شود. آیا شایسته نیست ما به جای پرداخت این دستمزدهای هنگفت، به كارشناسان، صاحب نظران و تحلیل گران برنامه های رادیویی و تلویزیونی دستمزد پرداخت نماییم كه محتوای غنی در اختیار مخاطب قرار می دهند ولی بیشتر از توجه به این اساتید و كارشناسان، چهره ها بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی مالی قرار می گیرند. چهره هایی كه به واسطه بازی در فیلم و سریال یا بازی در فلان تیم فوتبالی شناخته شدند و چه محتوا و دانشی می توانند در اختیار مخاطب قرار دهند كه تلویزیون حاضر است بهای سنگینی برای دعوت او به تلویزیون پرداخت كند؟

1398/03/10
14:09:16
5.0 از 5
4804
تگهای خبر: سرمایه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان